A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle GraphicsZu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 15 bis 26), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With the recent introduction of computer science in elementary school, teachers must monitor their students’ progress in a subject known for both its creative and challenging nature. Assessing a vast number of diverse solutions is a time-taking challenge and, without the help of automation, some teachers may be tempted to resort to traditional assessment techniques that are easier to verify but do not provide the same possibilities for constructionist learning. We present a tool to create and conduct custom programming assessments in turtle graphics. Solutions are verified by pixel-wise comparison of student and sample solutions while also considering constraints on the set of possible solutions. The tool has been deployed in the XLogoOnline programming environment and we are planning to further analyze student performance in practice.
Von Jeremy Marbach, Alexandra Maximova, Jacqueline Staub im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Tool to Create and Conduct Custom Assessments in Turtle Graphics: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1061 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.