Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomesDouglas D. Agyei, Jared Keengwe
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
This paper describes an intervention in which pre-service teachers developed their TPACK through multiple data sources. Teachers’ self-reports of their TPACK knowledge were triangulated with performance-based assessment of their instructional practices and artifacts to give a better understanding and nature of pre-service teachers’ TPACK development. Although self reported measures did not correlate with pre-service teachers’ actual increased knowledge of technology integration, this study enhances better understanding of the pre-service teachers’ TPACK development through the multiple assessment measures. The learning outcome measures provide specific information and concrete representation of what pre-service teachers can actually do with technology in their TPACK development. The findings suggested multiple concerns about self-reported measures that are discussed in the framework of the TPACK instrument.
Von Douglas D. Agyei, Jared Keengwe im Text Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes (2012) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Gestaltungsprinzipien für den Erwerb von TPACK in der Lehrkräftebildung (Danny Dignaß) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes: Artikel als Volltext (: , 271 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.