Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we critically analyze extant approaches to technology integration in teaching, arguing that many current methods are technocentric, often omitting sufficient consideration of the dynamic and complex relationships among content, technology, pedagogy, and context. We recommend using the technology, pedagogy, and content knowledge (TPACK) framework as a way to think about effective technology integration, recognizing technology, pedagogy, content and context as interdependent aspects of teachers knowledge necessary to teach content-based curricula effectively with educational technologies. We offer TPACK-based activity types, rooted in previous research about content-specific activity structures, as an alternative to existing professional development approaches and explain how this new way of thinking may authentically and successfully assist teachers and teacher educators technology integration efforts.
Von Judith Harris, Punya Mishra, Matthew J. Koehler im Text Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types (2009) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Using technology pedagogical content knowledge development to enhance learning outcomes (Douglas D. Agyei, Jared Keengwe) (2012)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teachers ’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types: Artikel als Volltext (: , 470 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.