Geek genes, prior knowledge, stumbling points and learning edge momentumparts of the one elephant?
Alireza Ahadi, Raymond Lister
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 123 bis 128), 2013
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Zusammenfassungen
Computing academics report bimodal grade distributions in their CS1 classes. Some academics believe that such a distribution is due to their being an innate talent for programming, a "geek gene". Robins introduced the concept of learning edge momentum, which offers an alternative explanation for the purported bimodal grade distribution. In this paper, we analyze empirical data from a real introductory programming class, looking for evidence of geek genes, learning edge momentum and other possible factors.
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1 Erwähnungen
- Neo-Piagetian Theory and the Novice Programmer (Donna Teague) (2015)
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Geek genes, prior knowledge, stumbling points and learning edge momentum: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 541 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.