How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School ChildrenFrancesca Agatolio, Fabio Albanese, Michele Moro
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 354 bis 365), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we describe the special case of an informatics curriculum implemented in a primary school, and the observed learning outcomes. The particularity of this curriculum is based on both the variety of the contents and on their apparent complexity. The children experienced different programming languages, including one text-based, and became confident with many educational robotics kits such as Lego WeDo, MBot and Arduino. During this path, children appeared strongly involved also in dealing with complex challenges and seemed to have developed their mathematical thinking. In particular, even if they had never worked with the formal structures of algebra during the math classes, children appeared confident with the concept of variable found in programming. For this reason, we decided to investigate whether these competencies applied even to mathematics, using a well-known national test developed to gauge the level of skills and selecting some questions related to algebra and designed for 8th grade students. The results that emerged were encouraging, suggesting that informatics could be useful in reinforcing algebraic thinking and introducing some mathematical concepts particularly complex for many students, such as variables.
Von Francesca Agatolio, Fabio Albanese, Michele Moro im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen, Digitalisierung, Eltern, LehrerIn, Lehrplan 21, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
How an Ambitious Informatics Curriculum Can Influence Algebraic Thinking of Primary School Children: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1165 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.