Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Michèle Drechsler |
Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat (2013)
| Siehe Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat (2013)
|
François Drecoll |
| |
Mark Dredze |
Comparing Physician and Artificial Intelligence Chatbot Responses to Patient Questions Posted to a Public Social Media Forum (2023)
| Siehe Comparing Physician and Artificial Intelligence Chatbot Responses to Patient Questions Posted to a Public Social Media Forum (2023)
|
Michael Dreher |
| |
Thomas Dreher |
History of Computer Art
| Siehe History of Computer Art
|
Wilhelm Drehling |
Maschinen-Makler (2024)
| Siehe Maschinen-Makler (2024)
|
Matthias Dreier |
Siehe Matthias Dreier |
Siehe Matthias Dreier |
Ricarda Dreier |
Wege zur einer zeitgemäßen Prüfungskultur (2024)
| Siehe Wege zur einer zeitgemäßen Prüfungskultur (2024)
|
Anke Dreiling |
Attraktivität von ICT-Berufen - Synthesebericht (2017)
| Siehe Attraktivität von ICT-Berufen - Synthesebericht (2017)
|
Stefan Dreisiebner |
Ethische Kompetenzen für den digitalen Wandel (2022)
| Siehe Ethische Kompetenzen für den digitalen Wandel (2022)
|
Johanna Marlene Dresbach |
Fragmente (post-) digitaler Lebenswelten (2022)
| Siehe Fragmente (post-) digitaler Lebenswelten (2022)
|
Greg Dreschler |
Hairball (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Markus Dresel |
Notebookeinsatz beim selbstgesteuerten Lernen (2004)
What reduces the adverse development of motivation at the beginning of secondary education (2022)
| |
Thorsten Dresing |
Qualitative Evaluation (2007)
| Siehe Qualitative Evaluation (2007)
|
Jens Dreßler |
Wider eine ökonomische Sicht auf Schule? (2015)
| Siehe Wider eine ökonomische Sicht auf Schule? (2015)
|
Oskar Dressler |
Künstliche Intelligenz ? (1987)
| Siehe Künstliche Intelligenz ? (1987)
|
Lydia Drewanz |
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen in einer sächsischen Lehrkräftefortbildung (2021)
| Siehe Digitalisierungsbezogene Kompetenzen in einer sächsischen Lehrkräftefortbildung (2021)
|
Peter Drewek |
Geschichte der Schulforschung im deutschsprachigen Raum bis zum Zweiten Weltkrieg (2021)
| Siehe Geschichte der Schulforschung im deutschsprachigen Raum bis zum Zweiten Weltkrieg (2021)
|
Dirk Drews |
Medienkunde + Informatik = ? (2011)
| Siehe Medienkunde + Informatik = ? (2011)
|
Peter G. Drexel |
A system-based sequence of closed labs for computer systems organization (1996) (erschienen in SIGCSE 1996)
| |
Anja Dreybrodt |
Erste Evaluationsergebnisse zum Notebook-Erwerb und -Einsatz (2003)
| Siehe Erste Evaluationsergebnisse zum Notebook-Erwerb und -Einsatz (2003)
|
Hans Peter Dreyer |
Standards für Schweizer Gymnasien? (2007) (erschienen in Bildungsstandards am Gymnasium)
| |
Hubert L. Dreyfus |
Siehe Hubert L. Dreyfus |
Siehe Hubert L. Dreyfus |
S. Dreyfus |
Mind over Machine (1986)
Making a Mind Versus Modeling the Brain (1988)
| |
Smadar Dreyfus |
“School” (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Tommy Dreyfus |
The contribution of visualization to learning computer architecture (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007) Computer architecture and mental models (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Elmar Drieschner |
Bildung jenseits pädagogischer Theoriebildung? (2010)
| Siehe Bildung jenseits pädagogischer Theoriebildung? (2010)
|
George van den Driessche |
Mastering the game of Go without human knowledge (2017)
| Siehe Mastering the game of Go without human knowledge (2017)
|
Paul Drijvers |
Computational Thinking in the Mathematics Classroom (2021)
Entering the car park (2020)
| |
Barbara Drinck |
Bildung, Erziehung, Sozialisation
| Siehe Bildung, Erziehung, Sozialisation
|
Mary Drinkwater |
Radical Educational Policy (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Anna Drobná |
«What Is Inside a Computer?» (2023)
Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers (2022)
| |
Oswald Drobnik |
CLE (2003)
| Siehe CLE (2003)
|
Jon Dron |
Teaching crowds (2014)
Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning (2018)
| |
Anna Dronzik |
Computer Modeling of Secretary Problem and Its Interesting Results (2018)
| Siehe Computer Modeling of Secretary Problem and Its Interesting Results (2018)
|
Johannes Drosdol |
Information and Knowledge Visualization in Development and Use of a Management Information System (MIS) for DaimlerChrysler (2005)
| Siehe Information and Knowledge Visualization in Development and Use of a Management Information System (MIS) for DaimlerChrysler (2005)
|
Johannes Drosdowski |
Jugendschutz echt daneben (2024)
| Siehe Jugendschutz echt daneben (2024)
|
Christoph Dröser |
Total berechenbar (2016)
| Siehe Total berechenbar (2016)
|
Wilhelm Drossart |
Schlank werden! (2009)
| Siehe Schlank werden! (2009)
|
Kerstin Drossel |
Siehe Kerstin Drossel |
Siehe Kerstin Drossel |
Christoph Drösser |
Kids & Codes (2017)
| Siehe Kids & Codes (2017)
|
Christian Drosten |
»Ohne uns Wissenschaftler hätten wir bis zu 100000 Tote mehr« (2020)
Germany's Covid-19 expert: «For many, I'm the evil guy crippling the economy» (2020)
«Man verhandelt mit der Natur, nicht mit einem Virologen» (2020)
Herr Drosten, woher kam dieses Virus? (2021)
| |
Béatrice Drot-Delange |
Informatics in the French Secondary Curricula: Recent Moves and Perspectives (2013)
Visual Literacy in Introductory Informatics Problems (2015)
| |
Peter Drucker |
Siehe Peter Drucker |
Siehe Peter Drucker |
Pamela Druckerman |
Warum französische Kinder keine Nervensägen sind (2013)
| Siehe Warum französische Kinder keine Nervensägen sind (2013)
|
Timothy Druckrey |
Sciences of the Interface (2001)
| Siehe Sciences of the Interface (2001)
|
Jean Nicolas Druey |
Von der strukturellen Schwäche des Personenschutzes im Informationsrecht (2002) (erschienen in Perspektive Datenschutz)
| |
Stefania Druga |
Critically Conscious Computing (2021)
«Hey Google is it OK if I eat you?» (2017)
| |
Corinne Druhan |
MyCS (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Allison Druin |
Mobile Technology for Children (2009)
Physical Programming (2002)
| |
Jens Drummer |
Einfluss verschiedener Typen online basierter Lernplattformen auf die Kompetenz- und Leistungsentwicklung von Schülern (2009)
E-Learning im Spannungsfeld Schule (2007) (erschienen in DeLFI 2007) Lernplattformen in der Schule (2008) (erschienen in DeLFI 2008)
| |
Olaf Drümmer |
Die PostScript- & PDF-Bibel (2002)
| Siehe Die PostScript- & PDF-Bibel (2002)
|
Sarah Drummond |
Using Facebook to improve communication in undergraduate software development teams (2009) (erschienen in Computer Science Education 4/2009) Evaluating Groupware Support for Software Engineering Students (2001) (erschienen in Computer Science Education 1/2001)
| |
Amber Dryer |
A Middle-School Module for Introducing Data-Mining, Big-Data, Ethics and Privacy Using RapidMiner and a Hollywood Theme (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Katie D'Silva |
Professional Learning in the Midst of Teaching Computer Science (2018) (erschienen in ICER 2018) Applying the Mathematical Work of Teaching Framework to Develop a Computer Science Pedagogical Content Knowledge Assessment (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Daryl J. D'Souza |
Understanding novice programmer difficulties via guided learning (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Instructor perspectives of multiple-choice questions in summative assessment for novice programmers (2010) (erschienen in Computer Science Education 3/2010) Exploring programming assessment instruments (2011)
| |
Wenliang Du |
SEED Labs (2015) SEED (2007)
| |
Benedict du Boulay |
Siehe Benedict du Boulay |
Siehe Benedict du Boulay |
Nancy Duarte |
Resonate (2010)
| Siehe Resonate (2010)
|
Veena Dubal |
| |
Hans-Hermann Dubben |
Mit an Wahrscheinlichkeit grenzender Sicherheit (2005)
Der Hund, der Eier legt (2001)
Der Schein der Weisen (2003)
| |
Hugh Dubberly |
How do you design? (2008)
| Siehe How do you design? (2008)
|
Rajeev V. Dubey |
A repository that supports teaching and cooperation in the introductory AI course (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Miriam Dubi |
Das Internet und die Schule (2001)
| Siehe Das Internet und die Schule (2001)
|
Klaus Dubiella |
Anforderung der Industrie an eine informationstechnische Grundbildung (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
| |
Yael Dubinsky |
A framework for teaching software development methods (2005) (erschienen in Computer Science Education 4/2005) Teaching software development methods (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Stephen J. Dubner |
Freakonomics (2005)
| Siehe Freakonomics (2005)
|
Francois Dubois |
Ein Chatbot für die Erstellung von Übungsaufgaben im ELearning (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Eine Middleware Infrastruktur für das Teilen von Lerndaten und Diensten zwischen Bildungseinrichtungen (2017) (erschienen in DeLFI 2017)
| |
Frankie Dubois |
Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics (2023)
| Siehe Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics (2023)
|
Ludovic Dubost |
XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008) Getting started with XWiki (2008) (erschienen in WikiSym 2008) End-user programming with application wikis (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Wendy M. DuBow |
The Authentic Inclusion and Role of Community Colleges in National Efforts to Broaden Participation in Computing (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Understanding Who Enrolls in Introductory Computing Courses at Community Colleges (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Implementing evidence-based practices makes a difference in female undergraduate enrollments (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) The New NSF Requirement for Broadening Participation in Computing (BPC) Plans (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) How do we measure success? (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Broadening Participation in Computing via Professional Development for Community College CS/IT Faculty (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) Increasing Diversity in the Face of Enrollment Increases (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Liane M. Dubowy |
Digitales Multitool (2024)
Digitales Bücherregal (2017)
| |
Marlen Dubrau |
E-TutorInnen in offenen Lehr-Lern-Arrangements (2014)
| Siehe E-TutorInnen in offenen Lehr-Lern-Arrangements (2014)
|
Françoise Dubreuil |
At Last! A Computer Aid for the Teaching of Electronics Which Answers All the Nagging Questions About Capacitors (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Rolf Dubs |
Siehe Rolf Dubs |
Siehe Rolf Dubs |
Stephane Ducasse |
SmallWiki (2005)
| Siehe SmallWiki (2005)
|
Derek M. Duchesne |
Using CABECTPortal as a Case Study to Extend the Capabilities of Penetration Testing Tools (2015)
| |
Andrew T. Duchowski |
TEXNH trees (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) A Java-based tool for reasoning about models of computation through simulating finite automata and Turing machines (1999) (erschienen in SIGCSE 1999)
| |
Angela Duckworth |
Grit (2016)
| Siehe Grit (2016)
|
Daniel Duckworth |
Preparing for Life in a Digital World (2019)
Results of the International Computer and Information Literacy Study (ICILS) 2018 (2019)
| |
Mira Ducommun |
Auf dem Weg zu einer gendergerechten Informatikdidaktik (2021)
| Siehe Auf dem Weg zu einer gendergerechten Informatikdidaktik (2021)
|
Heinz Duddeck |
Die Sprachlosigkeit der Ingenieure (1999)
'Aus Schaden Wird Man Klug ...? Wie Technik Wissen Gewinnt' (2010)
| |
Andreas Dudler |
ICT-Strategie an der ETH Zürich (2008)
| Siehe ICT-Strategie an der ETH Zürich (2008)
|
Bill Dudney |
Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010)
| Siehe Entwickeln mit dem iPhone SDK (2010)
|
Gunter Dueck |
Siehe Gunter Dueck |
Siehe Gunter Dueck |
Christian Dufentester |
Didaktische Impulse zum Lehren und Lernen mit und über Künstliche Intelligenz (2023)
Entwicklung des „KI-Campus – Die Lernplattform für Künstliche Intelligenz“ (2020)
| |
Anita. Duff |
Wireless Interactive Teaching by Using Keypad-Based ARS (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education)
| |
Dorien Duffner-Korbee |
Advertising Literacy von Jugendlichen im Kontext von Influencer:innen-Marketing (2024)
| Siehe Advertising Literacy von Jugendlichen im Kontext von Influencer:innen-Marketing (2024)
|
Thomas M. Duffy |
Siehe Thomas M. Duffy |
Siehe Thomas M. Duffy |
Esther Duflo |
Poor Economics (2011)
Economic Incentives Don’t Always Do What We Want Them To (2019)
| |
Aude Dufresne |
Adaptive Navigational Tools for Educational Hypermedia (1992)
| Siehe Adaptive Navigational Tools for Educational Hypermedia (1992)
|
Robert J. Dufresne |
Question Driven Instruction (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education) Classtalk (1996)
| |
Mikko Dufva |
| |
Tomi Slotte Dufva |
Art education in the post-digital era (2018)
Creative Coding as Compost(ing) (2021)
| |
Robert F. Dugan Jr. |
A survey of computer science capstone course literature (2011) (erschienen in Computer Science Education 3/2011)
| |
George Dugdale |
Young people’s writing (2009)
| Siehe Young people’s writing (2009)
|
Shane B. Duggan |
Education Policy, Digital Disruption And The Future Of Work (2019)
| Siehe Education Policy, Digital Disruption And The Future Of Work (2019)
|
Albert Düggeli |
Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern (2009)
Kompetenzmessung in der Lehrerbildung als Notwendigkeit (2007) (erschienen in Leistungsnachweise in der Lehrerbildung) Die Computer- und Internetnutzung in der Schule und in der Freizeit (2014)
7.2 Internetnutzung im Berufswahlprozess (2014) (erschienen in Schweiz First Findings)
| |
Peter Düggeli |
Weniger Wörter büffeln dank künstlicher Intelligenz? (2023)
| Siehe Weniger Wörter büffeln dank künstlicher Intelligenz? (2023)
|
P. Duguid |
Siehe P. Duguid |
Siehe P. Duguid |
Linda P. DuHadway |
GUI-Based vs. Text-Based Assignments in CS1 (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Charles Duhigg |
How Apple Sidesteps Billions in Taxes (2012)
| Siehe How Apple Sidesteps Billions in Taxes (2012)
|
Jacques Duilio Brancher |
Utilizing gamification with social network to aid students in programming languages lessons in higher education IT courses (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Gerhard H. Duismann |
Wie sich die Arbeit verändert ... (2006) (erschienen in Das Internet im Unterricht für Schüler mit Lernbeeinträchtigungen)
| |
Reinders Duit |
Fachdidaktiken als Forschungsgebiete und als Berufswissenschaften der Lehrkräfte (2004) (erschienen in Naturwissenschaftsdidaktik und Lehrerinnen- und Lehrerbildung)
| |
Annie Duke |
Thinking in bets
| Siehe Thinking in bets
|
Debra Duke |
POGIL in Computer Science for Beginners and Experts (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Kristen Duke |
Brain Drain: The Mere Presence of One’s Own Smartphone Reduces Available Cognitive Capacity (2017)
| Siehe Brain Drain: The Mere Presence of One’s Own Smartphone Reduces Available Cognitive Capacity (2017)
|
Richard L. Dukes |
Computer use, self-confidence, and attitudes (1993)
| Siehe Computer use, self-confidence, and attitudes (1993)
|
Emma Duke-Williams |
Virtual worlds in computing education (2009) (erschienen in Computer Science Education 4/2009)
| |
Magdalena Dukielska |
JavaSpaces NetBeans (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Stefan Düll |
Späterer Unterrichtsbeginn? (2021)
| Siehe Späterer Unterrichtsbeginn? (2021)
|
Susan Dumais |
Stuff I've seen
| Siehe Stuff I've seen
|
Michael Dumbser |
Über den Einsatz von Notebooks in der Ingenieursausbildung (2003)
| Siehe Über den Einsatz von Notebooks in der Ingenieursausbildung (2003)
|
Sergiu Dumitriu |
XWiki concerto (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Mihaela Dumitru |
The Web and distance learning (1997)
| |
Reiner R. Dumke |
Modernes Software Engineering (1993)
Ein Metriken basierter Ansatz für das Informationsmanagement von e-Learning Projekten (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
| |
Gerard Dummer |
Entering the car park (2020)
| Siehe Entering the car park (2020)
|
Hanna Dumont |
The Nature of Learning (2010)
Neuer Schlauch für alten Wein? (2019)
| |
Jean-Louis Dumortier |
Digitale Medien und schulische Literalität (2014) (erschienen in leseforum.ch 1&2/2014)
| |
Uwe Dumslaff |
Structuring the Subject Matter (1992) (erschienen in ICCAL '92) Autorenunterstützung für den gesamten Courseware-Entwicklungsprozeß (1991) (erschienen in Informatik: Wege zur Vielfalt beim Lehren und Lernen)
| |