What reduces the adverse development of motivation at the beginning of secondary education The relationship between student-perceived teaching practices and changes in students’ achievement goals
Stefan Janke, Martin Daumiller, Anna-Katharina Praetorius, Oliver Dickhäuser, Markus Dresel
Zu finden in: Motivation in unterrichtlichen fachbezogenen Lehr-Lernkontexten (Seite 179 bis 210), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Students’ achievement goals exhibit maladaptive trends throughout their school careers (particularly a decline in learning goals). We examined how changes in student-perceived teaching practices are associated with this development using longitudinal data from 1847 students in 69 classes (4 measurement points over 2 school years). Latent difference score models indicated that changes in class perceptions of whether teaching practices adhered to the CEAS practices (content, evaluation, autonomy, and social support) were positively related to changes in students’ learning goals and performance approach goals. Conversely, if teaching was increasingly perceived to be characterized by competition and social comparisons, performance approach, performance avoidance, and work avoidance goals increased over time. These associations were mediated by changes in student-perceived classroom goal structures. Taken together, these findings highlight the importance of incorporating the CEAS practices into teaching to counteract unfavorable motivational development.
Von Stefan Janke, Martin Daumiller, Anna-Katharina Praetorius, Oliver Dickhäuser, Markus Dresel im Buch Motivation in unterrichtlichen fachbezogenen Lehr-Lernkontexten (2022) im Text What reduces the adverse development of motivation at the beginning of secondary education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Cornelia Gräsel , Katrin Rakoczy , Kati Trempler | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Autonomieautonomy , Bildungeducation (Bildung) , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
What reduces the adverse development of motivation at the beginning of secondary education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 342 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.