Teaching Thinking Skills |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This title considers the philosophical debates surrounding the existance, teaching and transferability of thinking skills. "Teaching Thinking Skills" by Steve Johnson was initially published by the Philosophy of Education Society of Great Britain in 2000. In this new edition, Johnson has updated his argument, Harvey Siegel has contributed a counter-argument and Christopher Winch has provided a foreword and afterword, drawing the debates together. The issues debated in this new edition of "Teaching Thinking Skills" include: Do thinking skills exist? What are the aims of education? Can thinking skill be taught? Are thinking skills transferable? "Teaching Thinking Skills" raises issues not only for those concerned with thinking skills per se but more broadly for those concerned with the role of thinking in professional and vocational activities and with the extent to which abilities are broad or narrow, transferable or non-transferable. This innovative series is addressed to practitioners and policy-makers. It highlights the critical perspectives that philosophy can bring to bear on current education policy and provides a lively discussion of the issues. It aims to stimulate debate and to contribute to better informed educational initiatives.
Von Klappentext im Buch Teaching Thinking Skills (2010) Kapitel
- 1. Teaching Thinking Skills (Stephen Johnson)
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Hubert L. Dreyfus , S. Dreyfus | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , Philosophiephilosophy , Problemlösefähigkeitproblem solving skills | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) (1984)
- Are Cognitive Skills Context-Bound? (David N. Perkins, Gavriel Salomon) (1989)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.