Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Physical interactive environments can come in many forms:
museum installations, amusement parks, experimental
theaters, and more. Programming these environments has
historically been done by adults, and children, as the visiting
participants, have been offered few pre-created choices to
explore. Given these creative limitations, the goal of our
research has been to develop programming tools for physical
interactive environments that are appropriate for use by
young children (ages 4-6). We have explored numerous
design approaches over the past two years. Recently we
began focusing on a “physical programming” approach and
developed a wizard-of-oz prototype for young children. This
paper presents the motivation for this research, the evolution
of our programming approach, and our recent explorations
with children.
Von Jaime Montemayor, Allison Druin, Allison Farber, Sante Simms, Wayne Churaman, Allison D’Amour im Text Physical Programming (2002) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jerome S. Bruner , Allen Cypher , George W. Fitzmaurice , Douglas N. Gordin , Christopher M. Hoadley , Alan Kay , Barbara M. Means , Seymour Papert , Roy Pea , Jeremy Roschelle , Mark Weiser | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Kinderchildren , Museumexhibition , Programmierenprogramming , programming by demonstrationprogramming by demonstration | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Physical Programming: Artikel als Volltext (: , 642 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.