/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning

Jon Dron, Gerald Ardito
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationOur educational systems as we know them today evolved in a physical context defined by scarcity. The constraints of the physical realities of schools of various types – agora, one-room schoolhouses, and more modern schools of all types – and the need for all students and teachers to gather in one place at one time set limits on the availability of teaching, space, time, and resources. The advent of ubiquitous networked devices that cheaply connect us with one another, and with the reified interactions and the content we create, has greatly diminished such constraints, as have new pedagogies more suited to these open and connected learning environments. We are only beginning to adapt our educational systems to fit this new, less rivalrous, less bounded, more open reality. This chapter describes some of the main features of this more open universe, explores the different kinds of openness that are enabled, and describes some of their consequences for primary and secondary educators and learners.
Von Jon Dron, Gerald Ardito im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
T. J. Bliss, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Idit Harel, David H. Jonassen, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Sylvia Libow Martinez, Mary McEwen, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, George Siemens, Jay Silver, Brian Silverman, Gary Stager, David A. Wiley

Begriffe
KB IB clear
Google Classroom, MOOCMassive Open Online Course, Moodle, Offenheitopenness, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 13, 13, 9, 11, 24, 15, 1, 1, 3, 1, 2, 21165121437
2013  local  Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 16, 16, 12, 14, 24, 11, 2, 3, 7, 6, 1, 6, 52510451338
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 14, 13, 13, 11, 9, 16, 19, 1, 5, 3, 3, 3732493886
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 15, 9, 9, 9, 8, 10, 15, 15, 1, 2, 2, 149111843
1994 Toward a constructivist design model (David H. Jonassen) 2000
2005 local web  Connectivism (George Siemens) 11, 10, 10, 8, 9, 10, 19, 3, 1, 1, 3, 130261577
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 16, 16, 13, 13, 19, 28, 3, 1, 4, 5, 4, 269282890
2014 local web  Open Educational Resources: A Review of the Literature (David A. Wiley, T. J. Bliss, Mary McEwen) 5, 5, 2, 4, 7, 10, 3, 1, 1, 2, 1, 2311139

iconDieses Kapitel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.