Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning

Jon Dron, Gerald Ardito
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Our educational systems as we know them today evolved in a physical context defined by scarcity. The constraints of the physical realities of schools of various types – agora, one-room schoolhouses, and more modern schools of all types – and the need for all students and teachers to gather in one place at one time set limits on the availability of teaching, space, time, and resources. The advent of ubiquitous networked devices that cheaply connect us with one another, and with the reified interactions and the content we create, has greatly diminished such constraints, as have new pedagogies more suited to these open and connected learning environments. We are only beginning to adapt our educational systems to fit this new, less rivalrous, less bounded, more open reality. This chapter describes some of the main features of this more open universe, explores the different kinds of openness that are enabled, and describes some of their consequences for primary and secondary educators and learners.
Von Jon Dron, Gerald Ardito im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Open Education Resources, Massive Open Online Courses, and Online Platforms for Distance and Flexible Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
T. J. Bliss, Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Idit Harel, David H. Jonassen, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Sylvia Libow Martinez, Mary McEwen, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, George Siemens, Jay Silver, Brian Silverman, Gary Stager, David A. Wiley

Begriffe
KB IB clear
MOOCMassive Open Online Course, Offenheitopenness, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 6, 9, 10, 7, 6, 9, 16, 4, 5, 5, 2, 61004061102
2013  local secure Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 8, 10, 12, 11, 11, 15, 18, 17, 21, 17, 11, 252210125784
2014Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 2, 3, 7, 7, 6, 11, 15, 5, 1, 2, 3, 6372086536
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local secure web Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 3, 3, 4, 1, 8, 6, 3, 4, 4, 2, 538115634
1994Toward a constructivist design model (David H. Jonassen) 2000
2005 local secure web Connectivism (George Siemens) 6, 2, 7, 7, 5, 8, 9, 7, 5, 5, 4, 921269306
2009 local secure web Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 9, 1, 6, 7, 5, 3, 12, 5, 3, 3, 5, 846288532
2014 local secure web Open Educational Resources: A Review of the Literature (David A. Wiley, T. J. Bliss, Mary McEwen) 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 421437

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.