The potential of digital tools to enhance mathematics and science learning in secondary schoolsA context-specific meta-analysis
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
Based on systematic research of studies published since the year 2000, this comprehensive meta-analysis investigated how the use of technology can enhance learning in secondary school mathematics and science (grade levels 5–13). All studies (k = 92) compared learning outcomes of students using digital tools to those of a control group taught without the use of digital tools. Overall, digital tool use had a positive effect on student learning outcomes (g = 0.65, p < .001). The provision of teacher trainings on digital tool use significantly moderated the overall effect. Use of intelligent tutoring systems or simulations such as dynamic mathematical tools was significantly more beneficial than hypermedia systems. On a descriptive level, the effect size was larger when digital tools were used in addition to other instruction methods and not as a substitute. The results open up new directions for future research and can inform evidence-based decision-making on the use of digital tools in education.
Von Delia Hillmayr, Lisa Ziernwald, Frank Reinhold, Sarah I. Hofer, Kristina M. Reiss im Text The potential of digital tools to enhance mathematics and science learning in secondary schools (2020) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Erwähnungen auf anderen Websites im Umfeld von Beat Döbeli Honegger
Website | Webseite | Datum |
---|---|---|
Argumente gegen das Digitale in der Schule | 'Fehlende Studien'-Argument | 05.02.2013 |
Zitationsgraph
Zeitleiste
3 Erwähnungen
- Bildung für eine digitale Zukunft (Katharina Scheiter, Ingrid Gogolin) (2023)
- Zum Zusammenhang zwischen Leistungs- und Motivationseffekten beim Einsatz digitaler Tools im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht der Sekundarstufe. Eine Forschungssynthese (Delia Hillmayr, Frank Reinhold, Lisa Ziernwald, Sarah I. Hofer, Kristina Reiss)
- PISA 2022 - Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland (Doris Lewalter, Jennifer Diedrich, Frank Goldhammer, Olaf Köller, Kristina Reiss) (2023)
- Digitalisierungsbezogene Lerngelegenheiten und -aktivitäten in Schule und Freizeit (Doris Lewalter, Tamara Kastorff, Stephanie Moser)
- «Wir sollten uns nicht durch die Stellungnahme des Karolinska-Instituts beirren lassen“ - Eine Gegendarstellung (Tim Fütterer, Peter Gerjets, Ulrike Cress, Andreas Lachner, Detmar Meurers, Olaf Köller, Frank Fischer, Katharina Scheiter, Ralph Müller-Eiselt, Florian Nuxoll, Patrick Bronner, Bob Blume, Ulrich Trautwein) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The potential of digital tools to enhance mathematics and science learning in secondary schools: Artikel als Volltext (: , 1503 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.