On the internet |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Can the internet solve the problem of mass education, and bring human beings to a new level of community? Drawing on a diverse array of thinkers from Plato to Kierkegaard, On the Internet argues that there is much in common between the disembodied, free floating web and Descartes' separation of mind and body. Hubert Dreyfus also shows how Kierkegaard's insights into the origins of a media-obsessed public anticipate the web surfer, blogger and chat room. Drawing on studies of the isolation experienced by many internet users and the insights of philosopher such as Descartes and Kierkegaard, Dreyfus shows how the internet's privatisation of experience ignores essential human capacities such as trust, moods, risk, shared local concerns and commitment.
Von Klappentext im Buch On the internet Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Hubert L. Dreyfus , S. Dreyfus | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CommunityCommunity , Internetinternet , Isolation , MetaverseMetaverse , World of Warcraft | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- Informatische Schlüsselkompetenzen (Christina Dörge) (2015)
- Remaining Trouble Spots with Computational Thinking - Addressing unresolved questions concerning computational thinking. (Peter Denning) (2017)
- Engines of Order - A Mechanology of Algorithmic Techniques (Bernhard Rieder) (2020)
Co-zitierte Bücher
(Hubert L. Dreyfus) (2001)
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.