On the Internet |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This work is a clear discussion of the promises of the Internet. Can it really bring humanity to a new level of community and democracy and solve the problems of mass education? Hubert Dreyfus, a writer on philosophy and technology, brings a philosopher's eye to bear on an issue that affects us all. Drawing on a diverse array of thinkers including Descartes and Kierkegaard, Dreyfus draws parallels between the Internet and the birth of a media-obsessed public in the 18th century and the Enlightenment quest for a universal, abstract knowledge. He shows how the Internet ignores essential human capacities such as trust, moods, risk, shared local concerns and commitment. He also uses compelling examples from the experience of teaching to show what "interactive" education leaves out.
Von Klappentext im Buch On the Internet (2001) Kapitel
- 1. The hype about hyper-links
- 2. How far is Distance-learning from Education?
- 3. Disembodied presence and the remoteness of the real
- 4. Nihilism on Line - Anonimity vs Commitment in the Present Age
- 5. Conclusion
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Hubert L. Dreyfus , S. Dreyfus | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | distance learning / Fernunterrichtdistance learning , HyperlinkHyperlink , Hypertexthypertext , Internetinternet , Lernenlearning , MetaverseMetaverse , Schuleschool , World of Warcraft | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- The Philosophy of Software - Code and Mediation in the Digital Age (David M. Berry) (2011)
- Remaining Trouble Spots with Computational Thinking - Addressing unresolved questions concerning computational thinking. (Peter Denning) (2017)
- Art education in the post-digital era - Experiential construction of knowledge through creative coding (Tomi Slotte Dufva) (2018)
- Was ist Digitalität? (Uta Hauck-Thum, Jörg Noller) (2021)
- 4. Philosophie der Digitalität (Jörg Noller)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.