Informatics in the French Secondary Curricula: Recent Moves and Perspectives



Zusammenfassungen

In France, since 2010, the situation regarding informatics education in secondary school has changed: Algorithmic was introduced in mathematics curricula at grade 11 and an elective Computer Science course (called ISN) has been introduced at grade 12 (Fall 2012). These changes have encouraged some initiatives for the promotion of informatics education, among them the French 2012-Bebras contest. However, the ‘informatics as a tool approach´ continues to guide decision makers in education. This context renews the issue of informatics education (including Computer Science) for all students at the different levels of secondary school. We submit some ideas to re-open the debate.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.