Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers
Zusammenfassungen
Computing education has been newly introduced at primary schools (ISCED 1) in the Czech Republic, similarly to other countries. One of the new topics refers to the Internet and how it works. Not much is known yet about how prepared pre-service primary school teachers are for teaching this topic. The present research project aims to answer the following questions: 1) What preconceptions about the structure and functioning of the Internet students of the Teacher Education for Primary School programme possess? 2) What attitudes towards this topic these students have? For this purpose, semi-structured interviews will be conducted with primary teacher education students from all Czech faculties of education (N ∼ 80). Students’ attitudes will be assessed by a questionnaire. Results from the pilot phase of the project indicate that prospective teachers consider the topic of the Internet important, but have many misconceptions about how the Internet works.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Beth St. Jean , Christie Kodama , Anke Lindmeier , Andreas Mühling , Mega Subramaniam , Natalie Greene Taylor | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen / misconceptions , Internetinternet , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Preconceptions and attitudes of pre-service primary school teachers: Fulltext at the ACM Digital Library ( : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.