Adaptive Navigational Tools for Educational HypermediaBrigitte de La Passardiére, Aude Dufresne
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICCAL '92 (Seite 555 bis 567), 1992
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Hypermedia makes it possible to access in a flexible and interactive way large quantities of information. Compared to intelligent tutors, hypermedia learning environments are easier to design. On the other hand, compared to textbooks, they facilitate exploration, simulation and interactive adaptation of the courseware to the user. The flexibility left to the user in hypermedia appears to pose disorientation problems. In this paper we explore how, in the context of education, the interface and especially navigational tools may be used to improve learning. We also present current research on adaptive navigational tools in educational environments: first, the information made accessible should be adapted to the level of the user, eventually unfolding only as he progresses in his learning; second, the interface should reflect the user's progression, using multilevel footprints and advice; finally, the system can offer restructuring facilities to the user for rearranging information as he explores it in order to remember it more easily.
Von Brigitte de La Passardiére, Aude Dufresne im Konferenz-Band ICCAL '92 im Text Adaptive Navigational Tools for Educational Hypermedia (1992) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | David H. Jonassen , Greg Kearsley , Heinz Mandl , Ben Shneiderman | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction , HypermediaHypermedia , Hypertexthypertext , Navigation in Hypertext | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Adaptive navigational tools for educational hypermedia: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 208 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.