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Beats Biblionetz - Texte

Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics

Frankie Dubois, Stephanie Burton, Patrick Wang, Morgane Chevalier
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iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in EducationComputational thinking (CT) is often defined as multifaceted which, on the one hand, allows researchers to embrace its complexity but, on the other hand, blurs the possibilities of its teaching. Although many models shed light on the multiple dimensions of CT, few studies investigate the benefits of combining such models when a teacher orchestrates in-class activities aiming at developing students’ CT. This position paper aims to fill this gap by describing and analysing how a teacher can base the orchestration of a pedagogical scenario on three different models: Komis et al.’s model to design ER activities in co-creative problem solving, Sentance et al.’s PRIMM model to scaffold the students’ tasks, and Chevalier et al.’s CCPS model to unscaffold the learning activities.
Von Frankie Dubois, Stephanie Burton, Patrick Wang, Morgane Chevalier im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics

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Personen
KB IB clear
Idit Harel , Seymour Papert , Carsten Schulte , Sue Sentance , Jane Waite

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Educational RoboterEducational Roboter , Komplexitätcomplexity , LehrerInteacher , PRIMM , Problemlösefähigkeitproblem solving skills
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 8, 5, 1, 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2, 2, 2 1274521548
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 4, 12, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 5, 5, 2, 2 54452470
2017 Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 (Erik Barendsen, Peter Hubwieser) 2, 1, 2, 2, 5, 2, 2, 6, 14, 4, 1, 1 43621460
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 2, 3, 7, 4, 2, 4, 4, 6, 12, 7, 3, 2 57112935
2008 local web  Block Model (Carsten Schulte) 1, 2, 7, 2, 2, 4, 3, 4, 7, 5, 2, 2 912194
2017 local web  PRIMM (Sue Sentance, Jane Waite) 4200

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Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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