Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational RoboticsFrankie Dubois, Stephanie Burton, Patrick Wang, Morgane Chevalier
Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 113 bis 125), 2023
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Zusammenfassungen
Computational thinking (CT) is often defined as multifaceted which, on the one hand, allows researchers to embrace its complexity but, on the other hand, blurs the possibilities of its teaching. Although many models shed light on the multiple dimensions of CT, few studies investigate the benefits of combining such models when a teacher orchestrates in-class activities aiming at developing students’ CT. This position paper aims to fill this gap by describing and analysing how a teacher can base the orchestration of a pedagogical scenario on three different models: Komis et al.’s model to design ER activities in co-creative problem solving, Sentance et al.’s PRIMM model to scaffold the students’ tasks, and Chevalier et al.’s CCPS model to unscaffold the learning activities.
Von Frankie Dubois, Stephanie Burton, Patrick Wang, Morgane Chevalier im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Combining Models to Orchestrate an Instructional Scenario Fostering Computational Thinking in Educational Robotics: Artikel als Volltext @ Springer (: , 2940 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.