Entering the car parkprimary pupils' understanding of programmed control systems in real world situations
Gerard Dummer, Elwin R. Savelsbergh, Paul Drijvers
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
|
|
Zusammenfassungen
Digitally controlled systems, such as elevators, washing machines, and traffic lights, are ubiquitous in children's present-day world. However, in current educational practice, such systems are hardly being addressed, and little is known about children's initial understandings about such systems in concrete situations. Therefore, we explored grade 3 and grade 6 pupils' understandings of digital control systems in the contexts of a car park, an elevator, and an autonomous robot. We interviewed 48 pupils to explore their initial understanding of the system at hand from the perspectives of the user, the computer, and the programmer perspective. The interviews were analyzed through a directed content analysis. Results from three perspectives and three contexts are described.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Kinderchildren | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- Computing Education Research in Baltic Countries (Valentina Dagienė, Mart Laanpere, Juris Borzovs)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Entering the car park - primary pupils' understanding of programmed control systems in real world situations: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 319 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.