Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Anurag Nagar |
Enhancing Teaching of Big Data by Using Real World Datasets (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) Developing Big Data Curriculum with Open Source Infrastructure (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Naomi Nagata |
Collaborative E-Learning System and E-Pedagogy (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems)
| |
Hiroyuki Nagataki |
A visual learning tool for database operation (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) Learning computer science by watching video games (2014) (erschienen in WiPSCE 2014)
| |
Arvid Nagel |
Bericht Lehrmittel im Fachbereich Medien und Informatik (2021)
| Siehe Bericht Lehrmittel im Fachbereich Medien und Informatik (2021)
|
Christian Nagel |
Synchrones und asynchrones Lernen im Bildungsgang Abitur-Online (2021) (erschienen in Hybrides Lernen)
| |
Kris Nagel |
SIGCSE 2013 (2013)
SIGCSE 2014 (2014)
| |
Kristine Nagel |
Special Session (2015)
| |
Kristine S. Nagel |
Summer Programming Boot Camp (2015) How to Plan and Run Summer Computing Camps (2015) Revitalizing computing camp and outreach (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Can Programming Boot Camp Help Under-represented College Students Succeed in Computing Degrees? (Abstract Only) (2015)
| |
Richard Nagel |
Der Einsatz von Computern im Chemieunterricht und -praktikum (1984) (erschienen in Informatik als Herausforderung an Schule und Ausbildung)
| |
Ueli Nagel |
Siehe Ueli Nagel |
Siehe Ueli Nagel |
Amanda Nägeli |
Weiterentwicklung der Qualifikation von Primarlehrpersonen (2021)
Bericht Lehrmittel im Fachbereich Medien und Informatik (2021)
Lehrmittel - mehr als Schulbücher (2011)
| |
Benjamin Nagengast |
Gleiche Wirkung in jedem Klassenzimmer? (2022)
| Siehe Gleiche Wirkung in jedem Klassenzimmer? (2022)
|
Valentin Nagengast |
(Keine) Angst vor dem Datenschutz?! (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Fazel Naghdy |
Towards a gender inclusive information and communications technology curriculum (2010) (erschienen in Computer Science Education 4/2010)
| |
Willi Nagl |
Was (zukünftige) Lehrpersonen über wissenschaftliche Methoden und Statistik wissen sollen und wollen (2006)
| Siehe Was (zukünftige) Lehrpersonen über wissenschaftliche Methoden und Statistik wissen sollen und wollen (2006)
|
Angela Nagle |
Die digitale Gegenrevolution (2018)
| Siehe Die digitale Gegenrevolution (2018)
|
Michael Nagle |
GP (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Walther Nagler |
Siehe Walther Nagler |
Siehe Walther Nagler |
Peter Nagy |
Considering Human Memory Aspects for Adaptation and Its Realization in AHA! (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Vaughan Nagy |
Survey Results on Why CS Faculty Adopt New Teaching Practices (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
William Nagy |
Design Studies for Stylus and Finger-Based Interaction in Writing Instruction on Tablets (2016)
| Siehe Design Studies for Stylus and Finger-Based Interaction in Writing Instruction on Tablets (2016)
|
Vandad Nahavandipoor |
iOS 4 Programming Cookbook (2011)
| Siehe iOS 4 Programming Cookbook (2011)
|
Moisés Naím |
«Die Demokratie läuft Gefahr zu verschwinden» (2023)
«Trump wird viele Niederlagen erleben» (2017)
| |
Bahare Naimipour |
Helping Social Studies Teachers to Design Learning Experiences Around Data (2019)
| Siehe Helping Social Studies Teachers to Design Learning Experiences Around Data (2019)
|
Lee Naish |
Visual representations for recursive algorithms (2002) (erschienen in SIGCSE 2002) A strategy for managing content complexity in algorithm animation (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Laura Naismith |
Literature Review in Mobile Technologies and Learning (2006)
| Siehe Literature Review in Mobile Technologies and Learning (2006)
|
John Najarian |
Modeling in Prolog (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Anjum Najmi |
The Impact of Technology and Theory on Instructional Design Since 2000 (2014)
| Siehe The Impact of Technology and Theory on Instructional Design Since 2000 (2014)
|
Ryusuke Naka |
The Kumamoto-Kyoto-MIT Collaborative Project (1998)
| Siehe The Kumamoto-Kyoto-MIT Collaborative Project (1998)
|
Kiyoshi Nakabayashi |
Design and Implementation of Multiplatform Mobile-Learning Environment as an Extension of SCORM 2004 Specifications (2009) (erschienen in Multiplatform E-Learning Systems and Technologies)
| |
Kumiyo Nakakoji |
| |
Yuka Maya Nakamura |
Theorie versus Praxis? (2006)
Von der Notwendigkeit einer Neudefinition der Allgemeinen Didaktik (2004) (erschienen in Allgemeine Didaktik revisited)
| |
Takafumi Nakanishi |
SAVVY Wiki (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Yoshiaki Nakano |
CS Unplugged Assisted by Digital Materials for Handicapped People at Schools (2011) (erschienen in Informatics in Schools) A visual learning tool for database operation (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
| |
Liat Nakar |
Pattern-Oriented Instruction and its Influence on Meaningful Learning of Algorithmic Patterns and Acquiring Fundamental Skills in Computer Science (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Hayashi Nakayama |
Knowledge-building activity structures in Japanese elementary science pedagogy (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1)
| |
Hiroshi Nakayama |
Development and evaluation of the food education support system for the purpose of improving the awareness of eating habits in Japan and China. (2018) (erschienen in EdMedia 2018) Implementation and evaluation of an information moral education system through the experience of a perpetrator and a victim by VR and feedback method (2018)
| |
Yuriko Nakayama |
How Can Children Express Their Intentions Through Coding? (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Analyzing Viscuit Programs Crafted by Kindergarten Children (2020)
| |
Mario Nakazawa |
The funnel that grew our cis major in the cs desert (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Frieder Nake |
Siehe Frieder Nake |
Siehe Frieder Nake |
Soohyun Nam Liao |
Identifying Student Difficulties with Basic Data Structures (2018) (erschienen in ICER 2018) Behaviors of Higher and Lower Performing Students in CS1 (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Paper or Online? (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) BDSI (2019) (erschienen in ICER 2019) Exploring the Value of Different Data Sources for Predicting Student Performance in Multiple CS Courses (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Identify and Help At-Risk Students Before It Is Late (2016) (erschienen in ICER 2016) Lightweight, Early Identification of At-Risk CS1 Students (2016) (erschienen in ICER 2016) A Multi-Institution Exploration of Peer Instruction in Practice (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| - ICER 2020
- Targeted Guidance for Beginner Software Engineering Students to Learn Data Structures and Algorithms in Java
|
Bahadir Namdar |
Technology-Enhanced, Modeling-Based Instruction (TMBI) in Science Education (2014)
| Siehe Technology-Enhanced, Modeling-Based Instruction (TMBI) in Science Education (2014)
|
Mitaro Namiki |
A CS unplugged design pattern (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) CS Unplugged Assisted by Digital Materials for Handicapped People at Schools (2011) (erschienen in Informatics in Schools)
| |
Kara L. Nance |
Teaching secure coding (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Arnab Nandi 0001 |
Hackathons as an Informal Learning Platform (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Vaishali Nandy |
Inking Pedagogy (2016)
| Siehe Inking Pedagogy (2016)
|
Abbi Nangawe |
Building CS Research Capacity in sub-Saharan Africa by Implementing a Doctoral Training Program (2015)
| |
Nikita Nangia |
What do NLP researchers believe? (2022)
| Siehe What do NLP researchers believe? (2022)
|
Johannes Nanninga |
Meet2Learn - Eine mobile Applikation zur Unterstützung von Lerngruppen (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Nannette P. Napier |
How to plan and run computing summer camps for 4th-12th grade students (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Summer Programming Boot Camp (2015) Can Programming Boot Camp Help Under-represented College Students Succeed in Computing Degrees? (Abstract Only) (2015) How to Plan and Run Summer Computing Camps (2015)
| |
Stefan Napierala |
Assoziationen und Kompetenzzuschreibung angehender Sachunterrichtslehrkräfte zur Informatik (2023)
| Siehe Assoziationen und Kompetenzzuschreibung angehender Sachunterrichtslehrkräfte zur Informatik (2023)
|
Stephan Napierala |
What do secondary school students associate with the digital world? (2018)
What do the terms computer, internet, robot, and CD have in common? (2018)
What do Students Want to Know About the Digital World? (2021)
The road to finding interesting contexts for teaching data literacy at school (2020) (erschienen in WiPSCE '20) Why Not Ask Those Who Are Affected? (2019) (erschienen in Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019)
| |
Carmen L. Padrón Nápoles |
MD2 Method (2006) (erschienen in Proceedings of the 1st Doctoral Consortium in Technology Enhanced Learning)
| |
Linda Napoletano |
Designing a Constructionistic Framework for T-Learning (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Katrin Napp |
LAN-Party an Schulen (2003)
Urheberrecht, Datenschutz & Co. (2005) (erschienen in LOG IN 136/137/2005)
| |
Thomas L. Naps |
Siehe Thomas L. Naps |
Siehe Thomas L. Naps |
Masato Naraoka |
A Microcomputer Laboratory--From Fundamentals to Interrupts and Queues (1991) (erschienen in Computer Science Education 1/1991)
| |
Haripriya Narasimhan |
The Power of Data Science Ontogeny (2022)
| Siehe The Power of Data Science Ontogeny (2022)
|
Karthik Narasimhan |
Tree of Thoughts (2023)
| Siehe Tree of Thoughts (2023)
|
Vickel Narayan |
Mobile Social Media (2016)
The Scholarship of Technology Enhanced Learning: Reimagining SOTL for the Social Network Age. (2018)
| |
Arvind Narayanan |
Fairness and Machine Learning (2023)
AI Snake Oil (2024)
Bitcoin's Academic Pedigree (2017)
Robust De-anonymization of Large Sparse Datasets (2008)
Quantifying ChatGPT’s gender bias
| |
Darshana Narayanan |
The Dangerous Populist Science of Yuval Noah Harari (2022)
| Siehe The Dangerous Populist Science of Yuval Noah Harari (2022)
|
Sathya Narayanan |
Upward Mobility for Underrepresented Students (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Susanne Narciss |
Feedbackstrategien für interaktive Lernaufgaben (2019)
Design und Evaluation von interaktiven webbasierten Bruchrechenaufgaben (2011) (erschienen in DeLFI 2011)
| |
Enrico Nardelli |
Siehe Enrico Nardelli |
Siehe Enrico Nardelli |
Cleo Nardo |
The Waluigi Effect (mega-post) (2023)
| Siehe The Waluigi Effect (mega-post) (2023)
|
Giorgio Nardone |
Kurzzeittherapie und Wirklichkeit (2001)
| Siehe Kurzzeittherapie und Wirklichkeit (2001)
|
Shigeru Narita |
Distance Learning - Enrichment: A Pacific Perspective (2009)
| Siehe Distance Learning - Enrichment: A Pacific Perspective (2009)
|
Watsachol Narongsaksakul |
Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023)
| Siehe Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (2023)
|
Thomas Nárosy |
Siehe Thomas Nárosy |
Siehe Thomas Nárosy |
Andreas Narr |
Schöne digitale Welt (2019)
| Siehe Schöne digitale Welt (2019)
|
Kristin Narr |
Lernen in der digitalen Gesellschaft - offen, vernetzt, integrativ (2013)
Making-Aktivitäten mit Kindern und Jugendlichen (2016)
Didaktik und Praxis der Maker Education (2024)
| |
John B. Nash |
Leading Information Technology via Design Thinking (2018)
| Siehe Leading Information Technology via Design Thinking (2018)
|
Nashwa Nashaat-Sobhy |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| Siehe Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
|
A. Nasipuri |
A visual learning engine for interactive generation ofinstructional materials (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Ahmad H. Nasri |
Developing a Hypermedia System for Computer Systems Education (1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995) Computer Graphics in Simulating the Functioning of a Simple Computer (1991) (erschienen in Computer Science Education 2/1991)
| |
C. Nass |
The Media Equation (1996)
The Man Who Lied to His Laptop (2010)
Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
Cognitive control in media multitaskers (2009)
| |
Christine Nass |
Computing in context (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Matthew Nass |
Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
| Siehe Media use, face-to-face communication, media multitasking, and social well-being among 8- to 12-year-old girls (2012)
|
Miriam Naß |
Produktionstechnisches Vorgehen und Demonstration der Erstellung einer Selbstlernakademie für IT-Sicherheit (2024)
Entwicklung, Evaluation und Distribution einer Selbstlernakademie zum Thema IT-Sicherheit (2024) (erschienen in DELFI 2024)
| |
Armin Nassehi |
Siehe Armin Nassehi |
Siehe Armin Nassehi |
Bonnie K. Nastasi |
The Role of Social Interaction in the Development of Higher-Order Thinking in Logo Environments (1992)
| Siehe The Role of Social Interaction in the Development of Higher-Order Thinking in Logo Environments (1992)
|
Simone Natale |
Believing in Bits (2019)
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| |
Leo Natan Paschoal |
Integrating Project Based Learning and Project Management for Software Engineering Teaching (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
NCES National Center for Educational Statistics (USA) |
Technology in Schools (2002)
| Siehe Technology in Schools (2002)
|
Assemblée Nationale |
Proposition de Loi relative à l’encadrement de l’utilisation du téléphone portable dans les établissements d’enseignement scolaire (2018)
| Siehe Proposition de Loi relative à l’encadrement de l’utilisation du téléphone portable dans les établissements d’enseignement scolaire (2018)
|
Antonis Natsis |
Presence in a Collaborative Science Learning Activity in Second Life (2012)
Response Justifications as Feedback in Clicker Activities (2018)
| |
Elena Natterer |
Big Data (2019)
Schlusswort (2019)
Maschinelles Lernen (2019)
| |
Axel Nattland |
Siehe Axel Nattland |
Siehe Axel Nattland |
Cecilia Y. Nauck |
Inventing a new sorting algorithm (1990) (erschienen in SIGCSE 1990)
| |
Kevin Naude |
Jenuity (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
Guido Nauer |
ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)
| Siehe ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)
|
John Naughton |
From Gutenberg to Zuckerberg (2012)
| Siehe From Gutenberg to Zuckerberg (2012)
|
Ryan Naugle |
Multi-Track Programming Competitions with Scratch (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Annelie Naumann |
Hört Facebook mit? (2018)
| Siehe Hört Facebook mit? (2018)
|
David A. Naumann |
Derivation of programs for freshmen (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Ewald Naumann |
Quantitative Methoden 2 (2009)
Quantitative Methoden 1 (2008)
| |
Johannes Naumann |
Siehe Johannes Naumann |
Siehe Johannes Naumann |
Peter Naur |
Computing: a human activity (1992)
| Siehe Computing: a human activity (1992)
|
Peter Nausner |
Online-Communities, Weblogs und die soziale Rückeroberung des Netzes (2003)
| Siehe Online-Communities, Weblogs und die soziale Rückeroberung des Netzes (2003)
|
Toni Navarrete |
Computer Assisted Assessment Patterns for Different Target Users (2011) (erschienen in Investigations of E-Learning Patterns)
| |
Jayanti Nayak |
| |
Pramod K. Nayar |
Posthumanism (2014)
| Siehe Posthumanism (2014)
|
Stuart Naylor |
Concept cartoons, teaching and learning in science (1999)
Concept Cartoons: What Have We Learnt? (2012)
| |
Sajid Nazir |
Toward Developing a Cloud Computing Model Curriculum (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Neue BildungsdirektorinnenKonferenz NB-K |
Lehrplan 22 (2019)
| Siehe Lehrplan 22 (2019)
|
Royce Neagle |
Skills and knowledge for hire (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Larry Neal |
The role of supercomputers in higher education (1988) (erschienen in SIGCSE 1988)
| |
Helen Neale |
The effect of multiple input devices on collaboration and gender issues (2001)
| Siehe The effect of multiple input devices on collaboration and gender issues (2001)
|
Jessica Nebolsky |
Lessons Learned From an Interactive Educational Computer Game About Concurrent Programming (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Alexander Nebrig |
Schriftlichkeit (2022)
| Siehe Schriftlichkeit (2022)
|
Hartmut Neckel |
Unterrichten mit Internet und Co (2001)
| Siehe Unterrichten mit Internet und Co (2001)
|
Alex Nederlof |
A Collaborative Approach to Teaching Software Architecture (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Jens Nedon |
Evaluation der Lehre (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung)
| |
Kerstin Neeb |
'Hilfe, mein Text ist verschwunden!' oder 'WORD 2000 von Kollegen für Kollegen' (2002)
| Siehe 'Hilfe, mein Text ist verschwunden!' oder 'WORD 2000 von Kollegen für Kollegen' (2002)
|
Arvind Neelakantan |
Language Models are Few-Shot Learners (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020)
|
Alisa Neeman |
Student Discovery of Network Security Ethics (Abstract Only) (2015)
| |
Christian Neff |
Siehe Christian Neff |
Siehe Christian Neff |
Gina Neff |
Self-Tracking (2016)
| Siehe Self-Tracking (2016)
|
Norman Neff |
OO design in compiling an OO language (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) A logic programming environment for teaching mathematical concepts of computer science (1993) (erschienen in SIGCSE 1993)
| |
Wolfgang Nefzger |
HTML 4.0 Handbuch
Webseitengestaltung (2000) (erschienen in Schule Online)
| |
Heide Neges |
Virtuelles Eingangssemester im Studium der Humanmedizin (2006)
| Siehe Virtuelles Eingangssemester im Studium der Humanmedizin (2006)
|
Christoph Negri |
Angewandte Psychologie (2019)
| Siehe Angewandte Psychologie (2019)
|
Lucio Negrini |
«Roteco» - a Swiss teacher community for educational robotics (2022)
| Siehe «Roteco» - a Swiss teacher community for educational robotics (2022)
|
Nicholas Negroponte |
Siehe Nicholas Negroponte |
Siehe Nicholas Negroponte |
Johannes Nehlsen |
Zulässiges Hilfsmittel für Hochschulprüfungen? (2023)
| Siehe Zulässiges Hilfsmittel für Hochschulprüfungen? (2023)
|
Jürgen Nehmer |
GI - 12. Jahrestagung (1982)
| |
Andreas Neider |
Aufmerksamkeitsdefizite (2013)
| Siehe Aufmerksamkeitsdefizite (2013)
|
Christoph Neidhart |
Sklaven des Smartphones (2015)
Mein Code, der hat drei Ecken (2014)
| |
Norbert Neininger |
Verlage haben Anrecht auf besseren Schutz (2010)
| Siehe Verlage haben Anrecht auf besseren Schutz (2010)
|
Iris Neiske |
Hochschule auf Abstand (2021)
| Siehe Hochschule auf Abstand (2021)
|
Pekka Neittaanmäki |
Design and Use of Serious Games (2008)
| Siehe Design and Use of Serious Games (2008)
|
Carin Neitzel |
Reflecting on online learning designs using observed behavior (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Svenja Neitzel |
Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung (2017)
| Siehe Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung (2017)
|
Wolfgang Nejdl |
Automatic and Manual Annotation Using Flexible Schemas for Adaptation on the Semantic Desktop (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Workplace Learning (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale) Das KBS Virtual Classroom Projekt (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) Web 2.0: Strategievorschläge zur Stärkung von Bildung und Innovation in Deutschland (2007)
| |
Serita M. Nelesen |
Seeing Is Believing (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Tobias Nelkner |
The PLE Conference (2010)
KnowledgeBus - An Architecture to Support Intelligent and Flexible Knowledge Management (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Johanna Nellen |
On collaboratively conveying computer science to pupils (2011) (erschienen in Koli Calling 2011)
| |
Todd W. Neller |
Educational advances in artificial intelligence (2011) (erschienen in SIGCSE 2011) Nifty assignments (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Roland Nelles |
Twitterdämmerung (2020)
| Siehe Twitterdämmerung (2020)
|
Wolfgang Nelles |
Entwicklung eines Kompetenzrahmenmodells (2010)
Towards a Methodical Approach for an Empirically Proofed Competency Model (2010) (erschienen in Teaching Fundamental Concepts of Informatics)
| |
Barbara Nelson |
How should inclusivity influence teaching of ict design? (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Cary Nelson |
Academic Keywords (1999)
| Siehe Academic Keywords (1999)
|
Deborah Nelson |
Enhancing K-12 education with alice programming adventures (2010)
| Siehe Enhancing K-12 education with alice programming adventures (2010)
|
Greg L. Nelson |
Negotiating Varied Research Goals in Computing Education Research (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Comprehension First (2017) (erschienen in ICER 2017) An Explicit Strategy to Scaffold Novice Program Tracing (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) On Use of Theory in Computing Education Research (2018) (erschienen in ICER 2018) Comprehension-First Pedagogy and Adaptive, Intrinsically Motivated Tutorials (2017) (erschienen in ICER 2017)
| |
Jon Nelson |
Lost In Translation (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design) The nature and origin of instructional objects (2002) (erschienen in The Instructional Use of Learning Objects)
| |
Leif D. Nelson |
False-Positive Psychology (2011)
| Siehe False-Positive Psychology (2011)
|
Michael L. Nelson |
Resources for teaching web science to computer science undergraduates (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Ted Nelson |
Siehe Ted Nelson |
Siehe Ted Nelson |
Selena Nemorin |
Everyday Schooling in the Digital Age (2017)
| Siehe Everyday Schooling in the Digital Age (2017)
|
Valeriia Nemychnikova |
Computer Modeling of Secretary Problem and Its Interesting Results (2018)
| Siehe Computer Modeling of Secretary Problem and Its Interesting Results (2018)
|
Christin Nenner |
Informatikkompetenzen für alle Lehrkräfte (2023)
Weil informatische Bildung nicht erst in der Sekundarstufe beginnen darf (2021)
Informatische Fachkompetenzen von Grundschullehrkräften sichtbar machen (2023)
Informatics Education in German Primary School Curricula (2022)
Seminar zur informatischen Bildung in der Grundschule (2023)
| |
Daniel Nenner |
Videoportale im Hochschulkontext - ein Leistungsvergleich (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Andreas Nentwich |
«Es braucht enorme Filterkompetenz» (2016)
| Siehe «Es braucht enorme Filterkompetenz» (2016)
|
Peter Nentwig |
Scientific Literacy (2002)
Brauchen wir (noch) eine Allgemeine Didaktik? (2004) (erschienen in Allgemeine Didaktik revisited)
| |
Iris Nentwig-Gesemann |
Gruppeninterviews (2014)
| Siehe Gruppeninterviews (2014)
|
Hannes Helmut Nepper |
technik-education 1/2023 (2023)
| Siehe technik-education 1/2023 (2023)
|
Chrissi Nerantzi |
E-Portfolios: Assessment as Learning Using Social Media (2013) (erschienen in E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf)
| |
Claudia Nerdel |
Digitaler Wandel des Schulunterrichts durch professionelle Lerngemeinschaften (2022) (erschienen in Schulentwicklungsprozesse für Bildung in der digitalen Welt) ChatGPT for Good? (2023)
Biologische Bildung in der digitalen Welt (2022) (erschienen in Fachliche Bildung in der digitalen Welt)
| |
Friedemann Nerdinger |
Arbeits- und Organisationspsychologie (2008)
Die Bedeutung der Motivation beim Umgang mit Wissensmanagement (2004)
| |
Luis Neri |
Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning (2012)
| |
John C. Nesbit |
Designs for Learning Analytics to Support Information Problem Solving (2017)
| |
Harry Neß |
Das Professionalisierungs-Portfolio (2012)
| |
Steven Ness |
Taking a walk on the wild side (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Lars Nessensohn |
Mobile Geräte - eine Orientierungshilfe (2016)
| |
Vincent Nestler |
Hands-on cybersecurity exercises in the EDURange framework (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Frank Nestmann |
Dresdner Bewältigungsvignetten (2006)
| |
Uwe Nestmann |
A case study of flipped classroom for automata theory in secondary education (2018) (erschienen in Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.)
| |
John A. Nestor |
VCache (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Francisco Milton Mendes Neto |
Advances in Computer-Supported Learning (2006)
| |
Jachen C. Nett |
Sozialisationsbedingungen und soziale Integration Jugendlicher (2011)
| |
Gabi Netz |
WebQuests für den Fremdsprachenunterricht (2007) (erschienen in WebQuest)
| |
Patricia D. Netzley |
How Does Cell Phone Use Impact Teenagers? (2012)
| |