What Makes Concept Cartoons More Effective?Using Research to Inform Practice
Filiz Kabapinar
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
The purpose of the present study is to propose several ways of making concept cartoons
more effective and to find out their effectiveness of concept cartoons on learning. Both case study
and pre and post experimental research designs were used. The main data sources were written
feedback form collected from the learners, field notes concerning classroom observations and
videotape recordings of the instruction. Findings of the study indicated that concept cartoons
in form of worksheets are as effective as posters in remedying students’ misconceptions and
helping them to understand scientific ideas. They also indicated that cartoon characters do not
cause change in students’ response pattern while minimizing classroom management problems
during whole class reflection activity.
Von Filiz Kabapinar im Text What Makes Concept Cartoons More Effective? (2009) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Christine Chin , Brenda Keogh , Stuart Naylor , Lay‐Yen Teou | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | concept cartoons , Fehlvorstellungen / misconceptions | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
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Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen beim Programmieren |
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Epistemische Überzeugungen von Schülerinnen und Schülern - Entwicklung eines Erfassungsinstrumentes für die Jahrgangsstufen 3 bis 6 (Andrea Anschütz) (2012)
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.