/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using Concept Cartoons in Formative Assessment

Scaffolding students’ argumentation
Christine Chin, Lay‐Yen Teou
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In view of the potential afforded by concept cartoons as both a formative assessment and learning tool, this study was carried out where a teacher attempted to engage her students in thinking and arguing about selected science concepts using concept cartoons, with the aim of diagnosing their misconceptions and designing learning interactions to engender conceptual change.
Von Christine Chin, Lay‐Yen Teou im Text Using Concept Cartoons in Formative Assessment (2009)
The purpose of this study was to investigate how concept cartoons, together with other diagnostic and scaffolding tools, could be used in formative assessment, to stimulate talk and argumentation among students in small groups, as part of peer-assessment and self-assessment; and to provide diagnostic feedback about students’ misconceptions to the teacher for teaching towards conceptual change. Two classes of Primary 5 and 6 students worked in small groups to discuss the opposing viewpoints posed by the cartoon characters, using scaffolding tools to guide their discussions and to evaluate, challenge, and document each others’ ideas. Students also used drawings to depict their ideas. The conversation from one group was audio-taped. These tools provided a record of students’ thinking in a form that was accessible to the teacher for monitoring and feedback purposes. Findings showed dialogic talk and interactive argumentation among students where they made their reasoning visible. Students’ assertions and questions had formative potential as they encouraged exploratory and reflective discourse by drawing upon each others’ ideas. The teacher’s discursive practices, as well as her role in designing scaffolding structures for supporting ‘assessment conversations’ when using concept cartoons and in devising strategies that take into account students’ conceptual and epistemic thinking, are emphasised.
Von Christine Chin, Lay‐Yen Teou im Text Using Concept Cartoons in Formative Assessment (2009)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Brenda Keogh, Stuart Naylor

Begriffe
KB IB clear
Argumentieren, concept cartoons, Denkenthinking, Fehlvorstellungen / misconceptions, formative Beurteilung, LehrerInteacher
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 local web  Concept cartoons, teaching and learning in science (Brenda Keogh, Stuart Naylor) 52, 8, 1, 5, 5, 2, 1, 2, 6, 5, 789794

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Using Concept Cartoons in Formative Assessment: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 541 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.