Concept Cartoons: What Have We Learnt?Stuart Naylor, Brenda Keogh
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Concept Cartoons were created approximately 20 years ago. Since then research and feedback
from teachers and students has led to a variety of improvements in the format and presentation of
Concept Cartoons. Sets of Concept Cartoons have been developed for classroom use. For several
years Keogh and Naylor’s ground-breaking research provided the only evidence for how Concept
Cartoons can be implemented in the classroom and what the impact of Concept Cartoons can be.
More recently a wide range of researchers have added to that research base.
This article sets out the major developments in the nature and format of Concept Cartoons. It
identifies some of the major implications for teaching and learning, including using them to promote
cognitive conflict and argumentation, using them for formative assessment, challenging
misconceptions and enhancing motivation and engagement. It also identifies some aspects of teacher
professional learning, including implementing constructivist approaches, developing pedagogic
subject knowledge, and promoting change in professional practice. Some future developments in
Concept Cartoons are suggested.
Von Stuart Naylor, Brenda Keogh im Text Concept Cartoons: What Have We Learnt? (2012) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Christine Chin , Brenda Keogh , Stuart Naylor , Lay‐Yen Teou | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | concept cartoons , Fehlvorstellungen / misconceptions , LehrerInteacher , Lernenlearning , Motivationmotivation | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Fehlvorstellungen beim Programmieren, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Authentische Kontexte für MINT-Lernumgebungen - Eine zweiteilige Interventionsstudie in den Fachdidaktiken Physik und Technik (Andrea Schmid) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Concept Cartoons: What Have We Learnt?: Artikel als Volltext (: , 256 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.