Modelling the Competency to Evaluate the Impacts of Computing Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022
|
|
Zusammenfassungen
Enabling students to evaluate the impacts of computing, both positive and negative, on their own lives and on society is an internationally proclaimed goal of a K-12 computing education. While recent years have seen the development of competency models for several areas of computing education, no model yet exists for the evaluation of computing impacts. As such, it is unclear what prerequisites students actually need to fulfil in order to competently carry out such evaluations. This work-in-progress paper describes the rationale for and methods employed in a grounded theory study to describe and explicate the nature of such evaluation processes. Based on initial interview data, first insights are presented and challenges for future work are discussed.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Fatma Batur , Torsten Brinda , Lea Budde , Rüdiger Grimm , Alexander Hug , Stephan Napierala , Carsten Schulte , Franz E. Weinert , Helmut Witten | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Gesellschaftsociety , Informationstechnikinformation technology , item response theory , Motivationmotivation , Politikpolitics , Privatsphäreprivacy , Selbstfahrende Autosautonomous car , TechnikfolgenabschätzungTechnology Assessment , technology acceptance model (TAM)technology acceptance model | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildungspolitik, Digitalisierung |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- WIPSCE '23 - The 18th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research (Sue Sentance, Mareen Grillenberger) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Modelling the Competency to Evaluate the Impacts of Computing: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 399 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.