Modeling Conceptual Knowledge of Computing Impacts for K-12 Publikationsdatum:
Zu finden in: WIPSCE '23, 2023
|
|
Zusammenfassungen
Enabling students to evaluate the impacts of computing on their own lives and on society is an internationally proclaimed goal of secondary computing education. The literature and existing curricula provide no shortage of various example impacts and contexts, but how these relate to each other, and what, if anything, constitutes their common conceptual core, remains largely unclear. As of yet there exists no coherent and actionable educational model for computing impacts. Such a model is necessary, however, for a consistent and sustainable development of related competency.
Based on extant literature and data from 35 interviews, this paper proposes a grounded-theory model of computing impacts for secondary education. It identifies and defines various impact-related concepts which, I argue, can provide a basis for student assessment, can inform the selection of teaching examples and, above all, can facilitate the abstraction and transfer of impact-related knowledge across contexts and artifacts.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lea Budde , Michael T. Rücker , Carsten Schulte , Helmut Witten | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Modeling Conceptual Knowledge of Computing Impacts for K-12: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1372 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.