Informatics Education in German Primary School CurriculaChristin Nenner, Nadine Bergner
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 3 bis 14), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The aim of this paper is to analyze the current state of informatics
education in primary schools in all German federal states, to compare it
internationally and to identify development potentials.
Von Christin Nenner, Nadine Bergner im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Informatics Education in German Primary School Curricula The world is permeated by informatics, even the youngest children encounter informatics systems and the respective phenomena. Consequently, even primary school children must acquire the necessary informatics competencies to act in this world in a self-determined manner. A study on the integration of informatics education in European education systems by the Committee on European Computing Education showed that in 2017, none of the German states provided informatics competencies in primary school. In the following years, as the study Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education (2022) shows, progress towards more informatics education in primary schools has been made in various European countries. For example, in Sweden, informatics content has been integrated into the curricula. However, the current situation in Germany was not analyzed in this study.
Von Christin Nenner, Nadine Bergner im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Informatics Education in German Primary School Curricula Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Informatik, Informatik-Didaktik, LehrerIn, Lernen, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informatics Education in German Primary School Curricula: Artikel als Volltext @ Springer (: , 229 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.