Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 EducationFredrik Heintz, Linda Mannila, Lars-Åke Nordén, Peter Parnes, Björn Regnell
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 117 bis 128), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The role of computer science and IT in Swedish schools has varied throughout the years. In fall 2014, the Swedish government gave the National Agency for Education (Skolverket) the task of preparing a proposal for K-9 education on how to better address the competences required in a digitalized society. In June 2016, Skolverket handed over a proposal introducing digital competence and programming as interdisciplinary traits, also providing explicit formulations in subjects such as mathematics (programming, algorithms and problem-solving), technology (controlling physical artifacts) and social sciences (fostering aware and critical citizens in a digital society). In March 2017, the government approved the new curriculum, which needs to be implemented by fall 2018 at the latest. We present the new K-9 curriculum and put it in a historical context. We also describe and analyze the process of developing the revised curriculum, and discuss some initiatives for how to implement the changes.
Von Fredrik Heintz, Linda Mannila, Peter Parnes, Björn Regnell im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Fredrik Heintz , Linda Mannila , Karin Nygårds , Peter Parnes , Björn Regnell , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | DigComp , DigComp 2.0 , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Programmierenprogramming , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DigComp 1.0, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education - 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022 (Andreas Bollin, Gerald Futschek) (2022)
- Informatics Education in German Primary School Curricula (Christin Nenner, Nadine Bergner)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 149 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.