Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing SubjectsFredrik Heintz, Linda Mannila, Karin NygÃ¥rds, Peter Parnes, Björn Regnell
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 118 bis 130), 2015
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computing is no longer considered a subject area only relevant for a narrow group of professionals, but rather as a vital part of general education that should be available to all children and youth. Since making changes to national curricula takes time, people are trying to find other ways of introducing children and youth to computing. In Sweden, several current initiatives by researchers and teachers aim at finding ways of working with computing within the current curriculum. In this paper we present case studies based on a selection of these initiatives from four major regions in Sweden and based on these case studies we present our ideas for how to move forward on introducing computational thinking on a larger scale in Swedish education.
Von Fredrik Heintz, Linda Mannila, Karin NygÃ¥rds, Peter Parnes, Björn Regnell im Konferenz-Band ISSEP 2015 (2015) im Text Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing Subjects Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017 (Valentina Dagiene, Arto Hellas) (2017)
- 10. Introducing Programming and Digital Competence in Swedish K-9 Education (Fredrik Heintz, Linda Mannila, Lars-Åke Nordén, Peter Parnes, Björn Regnell)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Computing at School in Sweden - Experiences from Introducing Computer Science within Existing Subjects: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 155 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.