The Bebras Contest in AustriaDo Personality, Self-concept and General Interests Play an Influential Role?
Andreas Bollin, Heike Demarle-Meusel, Max Kesselbacher, Corinna Mößlacher, Marianne Rohrer, Julia Sylle
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 283 bis 294), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Bebras (Beaver) contest aims at testing of and motivating for Informatics and Computer fluency, and as such it is designed to be a contest for all pupils between 8 and 19. But, does it really attract and favor all types of children likewise? This paper takes a closer look at different types of personality, self-concept and interests of the winners of the Bebras contest in Austria and discusses those factors that might contribute to a successful participation. It concludes with some recommendations that might help in increasing the number of participation at the event.
Von Andreas Bollin, Heike Demarle-Meusel, Max Kesselbacher, Corinna Mößlacher, Marianne Rohrer, Julia Sylle im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text The Bebras Contest in Austria Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Gerhard Blickle , Jacob Cohen , Yasemin Gülbahar , Erinç Karataş , Friedemann Nerdinger , Niclas Schaper | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatik-Biber , ÖsterreichAustria | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 (2019)
- Discriminating Programming Strategies in Scratch - Making the Difference between Novice and Experienced Programmers (Max Kesselbacher, Andreas Bollin) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Bebras Contest in Austria: Artikel als Volltext @ Springer (: , 439 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.