/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning

Paul Mc Kevitt, Tom Lunney, Julieta Noguez, Luis Neri
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 245 bis 271), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

Research in game-based learning environments aims to recognise and show emotion. This chapter describes the main approaches and challenges involved in achieving these goals. In addition, we propose an emotional student model that can reason about students’ emotions using observable behaviour and responses to questions. Our model uses Control-Value Theory (Pekrun et al., The control value theory of achievement emotions. An integrative approach to emotions in education. In: Schutz, P.A., Pekrun, R. (eds.) Emotion in Education, pp. 13–36. Elsevier, London, 2007) as a basis for representing behaviour and was designed and evaluated using Probabilistic Relational Models (PRMs), Dynamic Bayesian Networks (DBNs) and Multinomial Logistic Regression. Olympia, a game-based learning architecture, was enhanced to incorporate affect and was used to develop PlayPhysics, an emotional game-based learning environment for teaching Physics. PlayPhysics’ design and emotional student model was evaluated with 79 students of Engineering at Tecnológico de Monterrey, Mexico City campus (ITESM-CCM). Results are presented and discussed. Future work will focus on conducting tests with a larger population of students, implementing additional game challenges and incorporating physiological signals to increase the accuracy of classification.

Von Paul Mc Kevitt, Tom Lunney, Julieta Noguez, Luis Neri im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Emotionenemotions , game-based learninggame-based learning , Lernenlearning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Designing and Evaluating Emotional Student Models for Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1205 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.