Computer Science Education 4/2010
Kapitel
- What are the important gender-related issues in computing at present? (Seite 261 - 263) (Janet Carter) (2010)
- Towards a gender inclusive information and communications technology curriculum - a perspective from graduates in the workforce (Seite 265 - 282) (Tony Koppi, Judy Sheard, Fazel Naghdy, Sylvia L. Edwards, Wayne Brookes) (2010)
- Gender differences in the use of computers, programming, and peer interactions in computer science classrooms (Seite 283 - 300) (Dorian Stoilescu, Gunawardena Egodawatte) (2010)
- Why so few women enroll in computing? - Gender and ethnic differences in students' perception (Seite 301 - 316) (Roli Varma) (2010)
- Happenstance and compromise - a gendered analysis of students' computing degree course selection (Seite 317 - 345) (Catherine Lang) (2010)
Dieses Journal erwähnt ...
Dieses Journal erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Lehrplan 21 |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Koli Calling 2013 - 13th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling '13, Koli, Finland, November 14-17, 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) (2013)
- Getting to know computer science freshmen (Päivi Kinnunen, Maija Marttila-Kontio, Erkki Pesonen) (2013)
- Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2019)
- Vorstellungen von Grundschullehrpersonen zur Informatik und zum Informatikunterricht (Alexander Best) (2020)
Volltext dieses Dokuments
What are the important gender-related issues in computing at present?: Artikel als Volltext (: , 57 kByte; : 2020-11-28) | |
Towards a gender inclusive information and communications technology curriculum: Artikel als Volltext (: , 229 kByte; : 2020-11-28) | |
Gender differences in the use of computers, programming, and peer interactions in computer science classrooms: Artikel als Volltext (: , 176 kByte; : 2020-11-28) | |
Why so few women enroll in computing? Gender and ethnic differences in students' perception: Artikel als Volltext (: , 164 kByte; : 2020-11-28) | |
Happenstance and compromise: Artikel als Volltext (: , 331 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Journal
Beat hat dieses Journal während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.