/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Decade of CS Education in New Zealand's High Schools

Where Are We At?
Chamindi K. Samarasekara, Claudia Ott, Anthony V. Robins
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '21, 2021
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

WiPSCE '21

Although a rigorous computing curriculum equipped with computer science and computer programming achievement standards was introduced in high schools in New Zealand 10 years ago, fewer than 10% of students take these standards. That raises the questions of why the uptake is low, and what were the trends in recent years. Past studies of New Zealand’s computer science and programming standards have tended to concentrate on the nature of the standards, teachers’ reactions to standards, teaching materials and assessment methods. In this research, we analyse the introduction of the computing curriculum over the last decade in terms of student uptake in general, the uptake for different groups of students, students’ progression through these standards and number of schools offering these standards. After analysing the official, nationwide data we can provide the following major findings. First, student participation in all three levels of computer science and programming standards is very low throughout the period. Second, fewer than 50% of high schools offer any of these standards. Finally, large equity gaps remain in enrollment to high school computer science education by socio-economic status, ethnicity and gender.

Von Chamindi K. Samarasekara, Claudia Ott, Anthony V. Robins im Konferenz-Band WiPSCE '21 im Text A Decade of CS Education in New Zealand's High Schools (2021)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peter Andreae, William Aspray, Tim Bell, Eddy Boot, J. McGrath Cohoon, Daniela De Faveri, Allan Fisher, Wendy Hall, Chamindi K. Samarasekara, Jane Margolis, Jon Nelson, Heidi Newton, Reena Pau, Anthony Robins, David Thompson, Su White

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 12, 4, 19, 1, 4, 7, 7, 3, 4, 6, 3, 553305500
2006 local  Women and Information Technology (J. McGrath Cohoon, William Aspray) 10, 3, 10, 1, 5, 9, 2, 6, 5, 4, 1, 51355431
2007 ITiCSE 2007 (Janet Hughes, D. Ramanee Peiris, Paul T. Tymann) 3, 6, 1, 4, 8, 1, 1, 1, 8, 3, 3, 65727161027
2007 local web  Handbook of Visual Languages for Instructional Design (Luca Botturi, Todd S. Stubbs) 7, 2, 16, 1, 2, 4, 1, 1, 4, 2, 4, 51255582
2012 WIPSCE '122, 10, 1, 12, 2, 4, 3, 3, 6, 5, 3, 6231526529
2013 Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013 (Michael E. Caspersen, Maria Knobelsdorf, Ralf Romeike) 9, 2, 8, 2, 1, 4, 3, 4, 5, 3, 4, 5271615405
2020 ICER 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) 6, 7, 4, 1, 2, 6, 2, 2, 7, 4, 2, 710498766
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 Women in computing (Reena Pau, Wendy Hall, Su White) 13200
2007 local web  Lost In Translation (Eddy Boot, Jon Nelson, Daniela De Faveri) 1100
2012 The introduction of computer science to NZ high schools (Tim Bell, Heidi Newton, Peter Andreae, Anthony Robins) 2500
2013 local web  Adoption of new computer science high school standards by New Zealand teachers (David Thompson, Tim Bell) 3500
2020 local web  Structural Barriers to Computer Science Education in NZ High Schools (Chamindi K. Samarasekara) 11000

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Decade of CS Education in New Zealand's High Schools: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 591 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.