/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Women and Information Technology

Research on Underrepresentation
J. McGrath Cohoon, William Aspray , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

Women and Information TechnologyComputing remains a heavily male-dominated field even after twenty-five years of extensive efforts to promote female participation. The contributors to Women and Information Technology look at reasons for the persistent gender imbalance in computing and explore some strategies intended to reverse the downward trend. The studies included are rigorous social science investigations; they rely on empirical evidence--not rhetoric, hunches, folk wisdom, or off-the-cuff speculation about supposed innate differences between men and women.Taking advantage of the recent surge in research in this area, the editors present the latest findings of both qualitative and quantitative studies. Each section begins with an overview of the literature on current research in the field, followed by individual studies. The first section investigates the relationship between gender and information technology among preteens and adolescents, with each study considering what could lead girls' interest in computing to diverge from boys'; the second section, on higher education, includes a nationwide study of computing programs and a cross-national comparison of computing education; the final section, on pathways into the IT workforce, considers both traditional and nontraditional paths to computing careers.
Von Klappentext im Buch Women and Information Technology (2006)

iconDieses Buch erwähnt ...


Aussagen
KB IB clear
Der Frauenanteil in der Informatik ist klein.

Begriffe
KB IB clear
GenderGender , Informatikcomputer science , Problemlösefähigkeitproblem solving skills

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon14 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School

(Idit Harel) (1991)
Buchcover

Living and Learning with New Media

Summary of Findings from the Digital Youth Project

(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008) local web 
Buchcover

The Computer Clubhouse

Constructionism and Creativity in Youth Communities

(Yasmin B. Kafai, Kylie A. Peppler, Robbin N. Chapman) (2009)
Buchcover

Connected Code

Why Children Need to Learn Programming

(Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) (2014)  local 
Buchcover

Unlocking the Clubhouse

Woman in Computing

(Jane Margolis, Allan Fisher) (2002)  local web 

iconVolltext dieses Dokuments

Women and Information Technology: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2786 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Women and Information Technology e - - 0 0262033453 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.