/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Boys' Needlework

Understanding Gendered and Indigenous Perspectives on Computing and Crafting with Electronic Textiles
Kristin A. Searle, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 31 bis 39), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. Kafai

We draw attention to the intersection of race/ethnicity and gender in computing education by examining the experiences of ten American Indian boys (12-14 years old) who participated in introductory computing activities with electronic textiles. To date, the use of electronic textiles (e-textiles) materials in introductory computing activities have been shown to be particularly appealing to girls and women because they combine craft, circuitry, and computing. We hypothesized that e-textiles would be appealing to American Indian boys because of a strong community-based craft tradition linked to heritage cultural practices. In order to understand boys' perspectives on learning computing through making culturally-relevant e-textiles artifacts, we analyzed boys' completed artifacts as documented in photographs and code screenshots, their design practices as documented in daily field notes and video logs of classroom sessions, and their reflections from interviews guided by the following research questions: (1) How did American Indian boys initially engage with e-textiles materials? (2) How did boys? computational perspectives develop through the process of making and programming their own e-textiles artifacts? Our findings highlight the importance of connecting to larger community value systems as a context for doing computing, the importance of allowing space for youth to make decisions within the constraints of the design task, and the value of tangible e-textiles artifacts in providing linkages between home and school spaces. We connect our work to other efforts to engage racial and ethnic minority students in computing and discuss the implications of our work for computer science educators designing computing curricula for increasingly diverse groups of students, especially as pertains to the emerging field of culturally responsive computing.

Von Kristin A. Searle, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Boys' Needlework (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni , William Aspray , Mordechai Ben-Ari , Quinn Burke , J. McGrath Cohoon , Nathan L. Ensmenger , Allan Fisher , Yasmin B. Kafai , Manu Kapur , Jane Margolis , Orni Meerbaum-Salant , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
GenderGender , Informatikcomputer science , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local  The Computer Boys Take Over (Nathan L. Ensmenger) 6, 4, 4, 8, 9, 2, 2, 11, 3, 1, 6, 3 13 10 3 488
2002  local web  Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 3, 5, 10, 5, 5, 3, 10, 7, 2, 8, 5, 7 54 30 7 562
2006 local  Women and Information Technology (J. McGrath Cohoon, William Aspray) 5, 4, 1, 5, 6, 4, 2, 10, 3, 4, 4, 2 14 5 2 466
2010 ICER 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) 3, 3, 6, 14, 1, 1, 3, 9, 4, 5, 10, 5 40 67 5 524
2014  local  Connected Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 5, 12, 16, 2, 2, 1, 6, 19, 7, 9, 15, 6 20 108 6 1136
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8 189 21 8 1309
2008 local web  Productive failure (Manu Kapur) 6, 3, 3, 6, 1, 3, 1, 2, 2, 3, 11, 7 9 6 7 462
2010 local web  Learning computer science concepts with scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 4, 3, 11, 2, 3, 1, 5, 5, 3, 3, 8, 3 11 18 3 445

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Boys' Needlework: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 161 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.