/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning computer science concepts with scratch

Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 69 bis 76), 2010
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Scratch is a visual programming environment that is widely used by young people. We investigated if Scratch can be used to teach concepts of computer science. We developed new learning materials for middle-school students that were designed according to the constructionist philosophy of Scratch and evaluated them in two schools. The classes were normal classes, not extracurricular activities whose participants are self-selected. Questionnaires and a test were constructed based upon a novel combination of the Revised Bloom Taxonomy and the SOLO taxonomy. These quantitative instruments were augmented with a qualitative analysis of observations within the classes. The results showed that in general students could successfully learn important concepts of computer science, although there were some problems with initialization, variables and concurrency; these problems can be overcome by modifications to the teaching process.

Von Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari im Konferenz-Band ICER 2010 im Text Learning computer science concepts with scratch (2010)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni, Tim Bell, Mordechai Ben-Ari, B. S. Bloom, Karen Brennan, Paul Curzon, Evelyn Eastmond, Mike Fellows, Idit Harel, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, John Maloney, Peter W. McOwan, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Randy Pausch, Mitchel Resnick, Anthony Robins, Eric Rosenbaum, Janet Rountree, Nathan Rountree, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Elliot Soloway, Jim Spohrer, Rivka Taub, Ian H. Witten

Begriffe
KB IB clear
blockbasierte Programmiersprachenvisual programming language, Informatikcomputer science, Lernenlearning, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Scratch, SOLO-Taxonomie, Taxonomien von Bloom
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 5, 5, 6, 3, 8, 6, 4, 11, 9, 7, 5, 4952542671
1988   Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 1, 1, 2, 1, 6, 4, 2, 5, 11, 3, 3, 246442133
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 3, 6, 9, 10, 7, 6, 9, 16, 4, 5, 5974051094
2003Computer Science Education 2/20032, 2, 1, 1, 3, 4, 2, 2, 6, 2, 2, 81588116
2006    Computer Science Unplugged (Tim Bell, Ian H. Witten, Mike Fellows) 10, 7, 10, 8, 16, 13, 9, 15, 15, 8, 10, 154732151074
2008ITiCSE 2008 (June Amillo, Cary Laxer, Ernestina Menasalvas Ruiz, Alison Young) 3, 5, 4, 6, 11, 9, 6, 15, 39, 13, 16, 121927412864
2009ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 1, 5, 7, 6, 5, 10, 4, 6, 33, 7, 2, 3183153744
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003    Learning and Teaching Programming (Anthony Robins, Janet Rountree, Nathan Rountree) 12500
2005    Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 2, 2, 4, 5, 1, 6, 7, 1, 2, 9, 1, 229172384
2008Engaging with computer science through magic shows (Paul Curzon, Peter W. McOwan) 5200
2009The effect of CS unplugged on middle-school students' views of CS (Rivka Taub, Mordechai Ben-Ari, Michal Armoni) 1300
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 3, 4, 9, 1, 6, 7, 5, 3, 12, 5, 3, 342283519

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon8 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Learning computer science concepts with scratch: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 488 kByte; WWW: Link OK 2019-08-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.