Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

The Scholarship of Technology Enhanced Learning: Reimagining SOTL for the Social Network Age.

Thomas Cochrane, Vickel Narayan
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this discussion paper we propose a framework for embedding the scholarship of technology enhanced learning (SOTEL) within an educational design research (EDR) methodology. SOTEL updates Boyer’s scholarship of teaching and learning (SOTL) model to incorporate a critical integration of learning technologies and teaching praxis, informed by new learning theories. The paper explores this framework redefining SOTL as an iterative four-stage process that embeds the use of social networks to enable collaboration and enhance the dissemination and sharing of technology enhanced research and practice. The framework is illustrated in the design and the development of a SOTEL research cluster network hub.
Von Thomas Cochrane, Vickel Narayan im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text The Scholarship of Technology Enhanced Learning: Reimagining SOTL for the Social Network Age.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.