Where Next for Coding in Schools?Andrew E. Fluck
Publikationsdatum:
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 401 bis 410), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter starts with a personal perspective and then analyses Chaps. 2–25 to provide a general framework for teaching coding in schools. We then take a look at emerging paradigms of non-deterministic computing. Included in this category are machine learning and quantum computing. They are non-deterministic insofar as the results of running such a programme are not guaranteed to be identical every time. This is a stark contrast to most of the programming paradigms covered in previous chapters.
Looking to the future, we interrogate the place of quantum computing in schools, arguing that this distinctive paradigm needs an early introduction for ist promise to bear fruit.
Von Andrew E. Fluck im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Where Next for Coding in Schools? (2023) Looking to the future, we interrogate the place of quantum computing in schools, arguing that this distinctive paradigm needs an early introduction for ist promise to bear fruit.
The final chapter of this book summarises the literature on coding in school education and looks to the future. As a mental tool, coding/programming encourages young people to think clearly about concepts, language and agency. Combined with computational thinking skills, they become empowered as active citizens and productive members of an information society. However, this aspect of school education is really only in its infancy and so lacks homogeneity within and between jurisdictions. Schools find it difficult to implement curriculum changes in the computing area fast enough to keep pace with technological developments. For instance, few authors in this book mentioned verbal programming of devices such as Alexa and Siri. Starting from a personal perspective, a general framework for teaching coding is developed. Then a short examination of quantum computing shows where this paradigm can fit into the framework.
Von Andrew E. Fluck im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Where Next for Coding in Schools? (2023) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, C (Programmiersprache), Cobol, Informatik, Informatik-Didaktik, Intelligenz, LehrerIn, Lehrplan 21, Lernen, Pascal (Programmiersprache), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Where Next for Coding in Schools?: Artikel als Volltext @ Springer (: , 513 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.