/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Where Next for Coding in Schools?

Andrew E. Fluck
Publikationsdatum:
Zu finden in: Teaching Coding in K-12 Schools (Seite 401 bis 410), 2023 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Teaching Coding in K-12 SchoolsThis chapter starts with a personal perspective and then analyses Chaps. 2–25 to provide a general framework for teaching coding in schools. We then take a look at emerging paradigms of non-deterministic computing. Included in this category are machine learning and quantum computing. They are non-deterministic insofar as the results of running such a programme are not guaranteed to be identical every time. This is a stark contrast to most of the programming paradigms covered in previous chapters.
Looking to the future, we interrogate the place of quantum computing in schools, arguing that this distinctive paradigm needs an early introduction for ist promise to bear fruit.
Von Andrew E. Fluck im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Where Next for Coding in Schools? (2023)
Teaching Coding in K-12 SchoolsThe final chapter of this book summarises the literature on coding in school education and looks to the future. As a mental tool, coding/programming encourages young people to think clearly about concepts, language and agency. Combined with computational thinking skills, they become empowered as active citizens and productive members of an information society. However, this aspect of school education is really only in its infancy and so lacks homogeneity within and between jurisdictions. Schools find it difficult to implement curriculum changes in the computing area fast enough to keep pace with technological developments. For instance, few authors in this book mentioned verbal programming of devices such as Alexa and Siri. Starting from a personal perspective, a general framework for teaching coding is developed. Then a short examination of quantum computing shows where this paradigm can fit into the framework.
Von Andrew E. Fluck im Buch Teaching Coding in K-12 Schools im Text Where Next for Coding in Schools? (2023)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Therese Keane , Tanya Linden , Andreea Molnar , Jayanti Nayak

Begriffe
KB IB clear
ALGOL , BASIC (Programmiersprache)BASIC (programming language) , blockbasierte Programmierumgebungenvisual programming language , computational thinkingcomputational thinking , Curriculum / Lehrplancurriculum , Digitalisierung , Fortran , Gesellschaftsociety , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , Informationsgesellschaftinformation society , JavaScriptJavaScript , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , machine learning , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages , Quantencomputer , Schuleschool , Scratch , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2023 local web  Teaching Coding in K-12 Schools (Therese Keane, Andrew Fluck) 50, 9, 1, 6, 3, 5, 9, 21, 4, 1 23171109
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2023 local web  Teaching High School Students Artificial Intelligence by Programming Chatbots (Jayanti Nayak, Therese Keane, Tanya Linden, Andreea Molnar) 11500

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Where Next for Coding in Schools?: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 513 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.