Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Christine Bär |
Von Stroh zu Gold und wieder zu Stroh? (2021) (erschienen in Autonom und mündig am Touchscreen)
| |
Dorothee Bär |
Macht das Internet dumm? (2012)
| Siehe Macht das Internet dumm? (2012)
|
Henning Bär |
Kooperative Digitale Mitschriften auf mobilen Computern (2003)
An integrated system for interaction support in lectures (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Sasha Barab |
Design-based research: Putting a stake in the ground (2004)
Design-Based Research (2006)
| |
Albert-László Barabási |
LinkedWahr (2002)
| Siehe LinkedWahr (2002)
|
Analí Baraibar |
Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
| Siehe Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
|
Noreen Barajas-Murphy |
The Horizon Report 2019Wahr (2019)
| Siehe The Horizon Report 2019Wahr (2019)
|
Moshe Barak |
Teaching Electronics: From Building Circuits to Systems Thinking and Programming (2017)
Teaching and Learning Technology in Different Domains: Tradition and Future Developments (2017)
| |
Evrim Baran |
Professional Development for Online and Mobile Learning (2018)
| Siehe Professional Development for Online and Mobile Learning (2018)
|
Angela Barandun |
Siehe Angela Barandun |
Siehe Angela Barandun |
Julia Barandun |
Handys haben Schulverbot (2015)
| Siehe Handys haben Schulverbot (2015)
|
Michael J. Barany |
'[B]ut this is blog maths and we're free to make up conventions as we go along' (2010) (erschienen in WikiSym 2010)
| |
Ana Barata |
The LAFEC Experience for Language Skills Acquisition (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Lorena A Barba |
Computational Thinking: I do not think it means what you think it means (2016)
| Siehe Computational Thinking: I do not think it means what you think it means (2016)
|
A. Barbara Ainsworth |
Computer History on the Move (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
G. Barbara Demo |
And Now What Do We Do with Our Schoolchildren? (2016)
The Many Facets of Scratch (2014)
T4T (2014) (erschienen in WiPSCE 2014)
| |
Helena Barbas |
Fertigkeiten erkennen und Interesse für Informatik wecken (2020)
| Siehe Fertigkeiten erkennen und Interesse für Informatik wecken (2020)
|
L. Barbeau |
Educational Knowledge Based System Design Using a Diagnostic Approach (1989) (erschienen in ICCAL '89)
| |
Dölf Barben |
«Sommer wie heuer gibt es erst seit den Neunzigern» (2021)
Von der Schiefertafel zum Tablet (2016)
| |
Judith Barben |
Computer statt Lehrer (2018)
| Siehe Computer statt Lehrer (2018)
|
Jürg Barben |
Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023)
Geht der Lehrplan 21 uns Pädiater etwas an? (2016)
| |
Benjamin R. Barber |
ConsumedFalsch (2008)
| |
Beth Barber |
Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and LearningWahr (2008)
| Siehe Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and LearningWahr (2008)
|
Wendy Barber |
Exploring cross-cultural digital competencies (2018)
| Siehe Exploring cross-cultural digital competencies (2018)
|
Alessandro Barberi |
Der didaktische Raum von INTUITEL (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken) Medienpädagogik als Sozialtechnologie im digital-kybernetischen Kapitalismus? (2017)
Personal Data für Entscheidungsimpulse setzende Akteurinnen und Akteure (2020)
Pathway recommendation based on a pedagogical ontology and its implementation in moodle (2014) (erschienen in DeLFI 2014)
| |
Donna Barbie |
Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World (2018)
| Siehe Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World (2018)
|
Paolo Barblan |
Schule im NetzWahr (2003)
| Siehe Schule im NetzWahr (2003)
|
Steven Barbone |
Bad ArgumentsWahr (2019)
| Siehe Bad ArgumentsWahr (2019)
|
Ellen F. Barbosa |
Integrating Project Based Learning and Project Management for Software Engineering Teaching (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Fernanda Barbosa |
Building collaborative quizzes (2013) (erschienen in Koli Calling 2013)
| |
Jorge L. V. Barbosa |
Local (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Leonardo P. F. Barbosa |
Uso de Wikis em Projetos Escolares (2008)
| Siehe Uso de Wikis em Projetos Escolares (2008)
|
Richard Barbrook |
Imaginary FuturesWahr (2007)
| Siehe Imaginary FuturesWahr (2007)
|
Jerzy A. Barchanski |
TOS (2001) (erschienen in SIGCSE 2001)
| |
Roberto Barchino |
An interoperable assessment language proposal (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) A multidisciplinary computer science master program (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Evolutionary approaches for curriculum sequencing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Automatic E-learning contents composition by using gap analysis techniques (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) A mobile learning tool to deliver online questionnaires (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Kristina Barczik |
Einführung in die Messung digitaler Kompetenzen im Alter (2023)
| Siehe Einführung in die Messung digitaler Kompetenzen im Alter (2023)
|
Achim Barczok |
Schluss mit Schloss (2016)
| Siehe Schluss mit Schloss (2016)
|
John Bardeen |
Geschichte Konkurrenz zur Rundfunkröhre (2007) (erschienen in LOG IN 148/2007)
| |
Thierry Bardini |
BootstrappingWahr (2000)
| Siehe BootstrappingWahr (2000)
|
Theodor M. Bardmann |
Siehe Theodor M. Bardmann |
Siehe Theodor M. Bardmann |
Katrin Bölsterli Bardy |
Die Bedeutung von Schulbüchern im kompetenzorientierten Unterricht (2010)
| Siehe Die Bedeutung von Schulbüchern im kompetenzorientierten Unterricht (2010)
|
Catherine C. Bareiss |
A semester project for CS1 (1996) (erschienen in SIGCSE 1996) Computer Science (2015) Computing foundations for the scientist (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Teaching Computing Foundations to Non-Majors (2015) The computer science small department initiative (CS_SDI) report (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Cathy Bareiss |
Computer science (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Ray Bareiss |
Coaching via cognitive apprenticeship (2010) (erschienen in SIGCSE 2010)
| |
Erik Barendsen |
Siehe Erik Barendsen |
Siehe Erik Barendsen |
William H. Bares |
Achieving Gender Balance through Creative Expression (2019)
| Siehe Achieving Gender Balance through Creative Expression (2019)
|
Owen Barfield |
Evolution - Der Weg des BewusstseinsFalsch
| |
Thomas Barfuss |
Schule als populäre Inszenierung? (2015) (erschienen in Bildungsmedien und Vermittlungswissen)
| |
Michael Barg |
Problem-Based Learning for Foundation Computer Science Courses (2000) (erschienen in Computer Science Education 2/2000)
| |
Anja Bargfrede |
Standortunabhängige Forschungsbegleitung (2009)
| Siehe Standortunabhängige Forschungsbegleitung (2009)
|
Moncef Bari |
Assessing object-oriented technology skills using an Internet-based system (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Safia Barikzai |
Integrating courseware into collaborative learning enviroments (demonstration) (1997)
| |
Sonja Bäriswyl |
Werkzeugkiste ComputerWahr (2004)
Mit der Maus durchs ABCWahr (2003)
| |
Guy Barker |
Accessibility tools (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Keith Barker |
Class testing the breadth-first curriculum (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) Editorial (1998) (erschienen in Computer Science Education 1/1998) Goal-oriented laboratory development in CS/EE (1988) (erschienen in SIGCSE 1988) Laboratory Experiences in Computer Science and Engineering (1988) (erschienen in Computer Science Education 1/1988) Computer science accreditation (panel) (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Lecia Barker |
Siehe Lecia Barker |
Siehe Lecia Barker |
Teresa H. Barker |
The Big DisconnectWahr (2013)
| Siehe The Big DisconnectWahr (2013)
|
Mike Barkmin |
Identifying Predictors for Code Highlighting Skills (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Competency structure model for programming for the transition from school to university (2020)
Informatiksysteme für den Unterricht aufbereiten (2019)
Unterschiede beim Memorieren von Quelltexten zwischen NovizInnen und ExpertInnen der objektorientierten Programmierung (2017) (erschienen in Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen Welt) Informatik für alle?! – Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung (2020)
Assessing programming tasks of central final exams in Germany (2020)
Automatic Assessment of Source Code Highlighting Tasks (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Sarah Barksdale |
Assessment with Technology Integrated Menus (2018)
An International Benchmark Study of K-12 Computer Science Education in Schools (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
James F. Barlak |
Successfully Teaching Relational Database Concepts to Computer Literacy Students (1995) (erschienen in Computer Science Education 2/1995)
| |
Ian Barland |
Integrating Live Projects Into Computing Curriculum (2015)
| |
David Barlex |
Design and Technology in England: An Ambitious Vision Thwarted by Unintended Consequences (2017)
| Siehe Design and Technology in England: An Ambitious Vision Thwarted by Unintended Consequences (2017)
|
Eva Barlösius |
Urteilsgewissheit und wissenschaftliches Kapital (2007)
| Siehe Urteilsgewissheit und wissenschaftliches Kapital (2007)
|
Angelos Barmpoutis |
Learning Programming Languages as Shortcuts to Natural Language Token Replacements (2018) (erschienen in Koli Calling 2018)
| |
Wendy Barnard |
Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
| Siehe Building and Evaluating Education and Outreach Programs for an NSF Engineering Research Center, the Center for Bio-mediated and Bio-inspired Geotechnics (CBBG) (2018)
|
Bradley Barnes |
On the Effects of Active Learning Environments in Computing Education (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
David J. Barnes |
Legos, Java and programming assignments for CS1 (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) Enhancing apprentice-based learning of Java (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Julie Barnes |
Term project user interface specifications in a usability engineering course (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) Turing the tables (2001) (erschienen in SIGCSE 2001) Implementations of the CC′01 human - computer interaction guidelines using Bloom's taxonomy (2007) (erschienen in Computer Science Education 1/2007) Two for One (2003) (erschienen in Computer Science Education 3/2003) Teaching human-computer interaction (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Oliver Barnes |
Why are fully vaccinated people testing positive for Covid? (2021)
| Siehe Why are fully vaccinated people testing positive for Covid? (2021)
|
Tiffany Barnes |
Siehe Tiffany Barnes |
Siehe Tiffany Barnes |
Lewis Barnett |
Design and implementation of an interactive tutorial framework (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Michael Barnett |
(In)Formal Methods (1995) (erschienen in Computer Science Education 1/1995) Dysfunctional Programming (1994) (erschienen in Computer Science Education 1/1994)
| |
Michelle Barnett |
Einfach Informatik Zyklus 1Wahr (2020)
Programmierunterricht von Kindergarten bis zur Matura in einem Spiralcurriculum (2019)
| |
Frano Barnjak |
5Code - Eine integrierte Entwicklungsumgebung für Programmieranfänger (2015)
| Siehe 5Code - Eine integrierte Entwicklungsumgebung für Programmieranfänger (2015)
|
Solon Barocas |
Fairness and Machine LearningWahr (2023)
Big Data’s Disparate Impact (2016)
| |
Cristina Baroglio |
Reasoning-Based Curriculum Sequencing and Validation (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Georges-Louis Baron |
Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education (2018)
| Siehe Researching the Design and Evaluation of Information Technology Tools for Education (2018)
|
Naomi S. Baron |
The future of computer languages (1986) (erschienen in SIGCSE 1986)
| |
Regina Baron Brunner |
Ethics and Values (1991) (erschienen in Computer Science Education 2/1991) Creative Computer Science Teaching Techniques (1991) (erschienen in Computer Science Education 3/1991) Intellectual Property Rights in Computer Education (1990) (erschienen in Computer Science Education 4/1990)
| |
Michael Barot |
INFORMATIK - Daten verwalten, schützen und auswertenWahr (2022)
Informatik am Gymnasium (2019)
| |
Larry A. Barowski |
Bringing J2ME industry practice into the classroom (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) Exploring accessibility and visibility relationships in java (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Dynamic program visualizations (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| - Koli Calling 2018
- Statistical Frequency-Analysis of Misconceptions In Object-Oriented-Programming
|
Avron Barr |
A College-Level CAI Course in BASIC (1974)
| Siehe A College-Level CAI Course in BASIC (1974)
|
Bob Barr |
Network monitoring system design (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
David Barr |
Computer-Enhanced Grammar Teaching (2008) (erschienen in Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning)
| |
John Barr |
Siehe John Barr |
Siehe John Barr |
Matthew Barr |
Experience Report (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Preparing Software Engineering Apprentices for Industry (2020) (erschienen in ICER 2020) Devising Work-based Learning Curricula with Apprentice Research Software Engineers (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Valerie Barr |
Computational thinking in high school courses (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) CS 1 (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Jean-Luc Barras |
Siehe Jean-Luc Barras |
Siehe Jean-Luc Barras |
James Barrat |
Our Final InventionWahr (2014)
| Siehe Our Final InventionWahr (2014)
|
Vincent Barré |
From Data Analysis to Design Patterns in a Collaborative Context (2007)
EMLs
| |
Beate Barrein |
Learning by playing (2015)
Pflichtfach Informatik (2015)
| |
Edward Barrett |
The Society of TextWahr (1989)
Text, ConText, and HyperTextFalsch (1988)
| |
Helen Barrett |
Electronic Portfolios - Digitale Geschichten für lebenslanges Lernen (2006)
| Siehe Electronic Portfolios - Digitale Geschichten für lebenslanges Lernen (2006)
|
Joanne Barrett |
Scaffolding Block Coding Through Multiple Entry Points (2023)
| Siehe Scaffolding Block Coding Through Multiple Entry Points (2023)
|
Martin L. Barrett |
A hypertext module for teaching user interface design (1993) (erschienen in SIGCSE 1993) Simulating requirements gathering (1997) (erschienen in SIGCSE 1997) Incorporating software architecture in the computer science curriculum (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Robert A. Barrett |
SIGCSE 1989Wahr (1989)
| Siehe SIGCSE 1989Wahr (1989)
|
J. Barrie Thompson |
Report on the CSEET '99 Workshop (2000) (erschienen in Computer Science Education 1/2000)
| |
Beate Barrios |
Campus 2004Wahr (2004)
| Siehe Campus 2004Wahr (2004)
|
Ann E. Barron |
Technology as a Classroom Tool (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
| |
Brigid Barron |
Foundations and Opportunities for an Interdisciplinary Science of Learning (2006) (erschienen in The Cambridge Handbook of the Learning Sciences)
| |
João Paulo Barros |
Assessment and grading for CS1 (2010)
Java2Sequence (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Nick Barrowman |
Why Data Is Never Raw (2018)
| Siehe Why Data Is Never Raw (2018)
|
H. Barrows |
Problem-based learningFalsch (1980)
A taxonomy of problem-based learning methods (1986)
| |
Barbara Barry |
Assessment Overview of One Laptop per Child Projects (2010)
| Siehe Assessment Overview of One Laptop per Child Projects (2010)
|
E. Frank Barry |
ClockIt (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) Another look at the behaviors of novice programmers (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
John M. Barry |
The Great InfluenzaWahr (2005)
| Siehe The Great InfluenzaWahr (2005)
|
Phillip Barry |
Writing in CS (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Tonianne DeMaria Barry |
Personal KanbanWahr (2011)
| Siehe Personal KanbanWahr (2011)
|
Anthony Barry Wilkinson |
Teaching parallel design patterns to undergraduates in computer science (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Oleg Barshay |
On-line programming examinations using Web to teach (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Helmut Barsuhn |
Informatik in der Realschule Bericht aus einer Kölner Arbeitsgruppe (1984)
| Siehe Informatik in der Realschule Bericht aus einer Kölner Arbeitsgruppe (1984)
|
Stefanie Bärtele |
Entwicklung redaktioneller Prozesse zur Erstellung universitärer Weiterbildungsangebote auf Grundlage einer persona-inspirierten Anforderungsanalyse (2016)
| Siehe Entwicklung redaktioneller Prozesse zur Erstellung universitärer Weiterbildungsangebote auf Grundlage einer persona-inspirierten Anforderungsanalyse (2016)
|
Martin Bartelmus |
SchriftlichkeitWahr (2022)
| Siehe SchriftlichkeitWahr (2022)
|
Mareike Bartels |
Verbesserung der Lehrpraxis durch die Systematisierung erprobter Lösungen (2019) (erschienen in DELFI 2019)
| |
Werner Bartens |
Die grosse Überforderung (2022)
Einmal kräftig umarmen (2019)
Missionar der Medienkritik (2012)
Perfektes Timing (2019)
Krude Theorien, populistisch montiert
| |
Armin Barth |
Schweizer Informatik Gesellschaft (SI) zum Lehrplan 21 (2013)
| Siehe Schweizer Informatik Gesellschaft (SI) zum Lehrplan 21 (2013)
|
Dominique Barth |
SMS-Kommunikation als UnterrichtsgegenstandWahr (2011)
| Siehe SMS-Kommunikation als UnterrichtsgegenstandWahr (2011)
|
Gerhard Barth |
Funktionale und objektorientierte Programmierung (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
| |
Karl Barth |
Let me do it: towards the implementation of instructional patterns of ICT usage in schools (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Niklas Barth |
Verhaltenslehren der Kälte (2018)
| Siehe Verhaltenslehren der Kälte (2018)
|
Robert Barth |
Wissensklau, Unvermögen oder Paradigmenwechsel?Wahr (2009)
| Siehe Wissensklau, Unvermögen oder Paradigmenwechsel?Wahr (2009)
|
Ulrike Barth |
Dimensionen pädagogischer RäumeWahr (2021)
| Siehe Dimensionen pädagogischer RäumeWahr (2021)
|
Hannelore Barthel |
InformatikunterrichtWahr (2011)
| Siehe InformatikunterrichtWahr (2011)
|
Hartmut Barthelmess |
Mobile Lehr- und Lernszenarien (2004) (erschienen in DeLFI 2004)
| |
Josh Barthelmess |
Supporting Team Submissions and Peer Grading within Submitty (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Roland Barthes |
Der Mythos heute (1999) (erschienen in Kursbuch Medienkultur)
| |
Anne Bartlett-Bragg |
Reflections on pedagogy (2006)
Blogs @ anywhere (2005)
Reflections on pedagogy (2007) (erschienen in BlogTalks Reloaded)
| |
Erik Bartmann |
ProcessingWahr (2010)
Mit Scratch 3 programmieren lernenWahr (2019)
Faszinierende Elektronik-Projekte mit Scratch, Arduino & Raspberry PiWahr (2015)
| |
Cornelia Bartolini |
MenschineWahr (2023)
Menschine - Kommentar für LehrpersonenWahr (2023)
| |
Amy Barton |
Coding the Coders (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
John J. Barton |
Mobile Phones Will Become The Primary Personal Computing Devices (2006)
| Siehe Mobile Phones Will Become The Primary Personal Computing Devices (2006)
|
Matthew Barton |
Wiki WritingWahr (2009)
| Siehe Wiki WritingWahr (2009)
|
Stanislav Barton |
Toward Self-Organizing Search Systems (2009)
| Siehe Toward Self-Organizing Search Systems (2009)
|
Stephen Bartos |
Providing Meaningful Feedback for Autograding of Programming Assignments (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Thomas Bartoschek |
Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
| Siehe Bildung in der digitalen vernetzten Welt (2016)
|
Paul D. Bartsch |
Medien im FachunterrichtWahr (2010)
MedienbildungWahr (2008)
Konzepte für kompetenzorientierte Medienbildung (2012)
| |
Silke Bartsch |
Arbeits- und lebensweltorientierte Bildung in der digitalen Welt (2022) (erschienen in Fachliche Bildung in der digitalen Welt)
| |
Thomas Bartscher |
„Digital erlernen - Digitaler lernen!“ (2023)
| Siehe „Digital erlernen - Digitaler lernen!“ (2023)
|
Thomas Bartscherer |
Switching CodesWahr (2011)
| Siehe Switching CodesWahr (2011)
|
Ursula Bärtschi |
Schlussbericht der Arbeitsgruppe zu Medien und Informatik im Lehrplan 21 (2015)
| Siehe Schlussbericht der Arbeitsgruppe zu Medien und Informatik im Lehrplan 21 (2015)
|
Alona Forkosh Baruch |
“... otherwise I will get lost”: Affective aspects of personal information management among preservice teachers (2018)
Preservice Teachers’ Practices in Social Digital Curation: Towards Authentic Learning (2018)
| |
Stella Baruk |
Wie alt ist der Kapitän?Wahr (1989)
| Siehe Wie alt ist der Kapitän?Wahr (1989)
|
Jon Barwise |
Logical Reasoning with DiagramsWahr (1996)
| Siehe Logical Reasoning with DiagramsWahr (1996)
|
Matthias Bärwolff |
OpenSource Jahrbuch 2006Wahr (2006)
Open Source Jahrbuch 2005Wahr (2005)
| |
Wolfgang Barz |
Interaktives Lösen von Beweisaufgaben mit Hilfe eines Computers (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
| |
Kay Barzen |
Checking automatically the output of concurrent threads (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Ohad Barzilay |
Evaluation of a software engineering course by reflection (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |