Assessing programming tasks of central final exams in Germanywhich competencies are required?
Silas Borowy, Mike Barkmin
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
|
|
Zusammenfassungen
The implementation of central final exams at the end of a students' high school career is common among numerous countries. Many of those countries rely on a centralized approach where exams are designed by a national or federal government department. This paper presents the findings of a thesis that examined central final exams in Germany in order to determine the specific competencies required to solve given tasks from the field of programming.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Assessing programming tasks of central final exams in Germany: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 365 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.