The Society of Texthypertext, hypermedia, and the social construction of information
|
![]() |

Zusammenfassungen


In his introduction, Barrett analyzes the design of networked online systems as part of a collaborative process, asserting that the online environment fosters collaboration by using computer technology to support interaction among those who design, use, and write software.
The first five essays present a genealogy of hypertext development, assess various hypertext designs, discuss users' wants and needs, and analyze the "rhetoric" of hypertext applications in light of new models for computer human interaction. Seven essays then take up new, important online systems for information retrieval, document production, and training in the online environment. Included are a first time full scale analysis of the Athena Muse hypermedia system developed at MIT, the hypertext environment Intermedia, developed at Brown, the University of Maryland's Hyperties, and the Educational Online System for document production and training technical writers, now in its second year of use at MIT.
New roles for writers and productivity gains provided by online environments are the subject of the next six essays. The final four essays discuss instructional efficiency and the failures of instructional materials. Novel proposals are described for addressing the needs and strategies of learners, for supporting cooperative work in creating, revising, and testing a software program, for evaluating online help systems, and for eliminating ambiguity in online text.
Kapitel 
- Introduction - Thought and Language in a Virtual Environment (Seite 1 - 2)
- Online Information, Hypermedia, and the Idea of Literacy (Seite 3 - 21) (Philip Rubens)
- Online information: what do people want? What do people need? (Seite 22 - 44) (R. A. Grice)
- Supporting Collaboration in Hypermedia - Issues and Experiences (Seite 90 - 106) (Peggy M. Irish, R. H. Trigg)
- The missing link - why we're all doing hypertext wrong (Seite 107 - 114) (N. Meyrowitz)
- Reflections on authoring, editing, and managing hypertext (Seite 115 - 131) (Ben Shneiderman)
- How to Manage Educational Computing Initiatives - Lessons from the First five years of Project Athena at MIT (Seite 284 - 304) (Jacqueline A. Stewart)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben am Computer, WWW (World Wide Web) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
5 Erwähnungen 
- Macintosh human interface guidelines (1992)
- Usability Engineering (Jakob Nielsen) (1994)
- Multimedia, Hypertext und Internet - Grundlagen und Praxis des elektronischen Publizierens (Jakob Nielsen) (1996)
- Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien (Martin Ebner, Sandra Schön) (2011)
Co-zitierte Bücher

Understanding Computers and Cognition
A New Foundation for Design
(Terry Winograd, Fernando Flores) (1987)

Volltext dieses Dokuments
Standorte 
Bibliographisches 
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
The Society of Text | E | Gebunden | - | 1 | 1989 | 0262022915 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
The Society of Text | E | Paperback | - | 1 | 1991 | 026252161X | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt ein physisches und ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.