How to Manage Educational Computing Initiatives
Lessons from the First five years of Project Athena at MIT
Jacqueline A. Stewart
Zu finden in: The Society of Text (Seite 284 bis 304), 1989
Diese Seite wurde seit 18 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter briefly summarizes the evolution of the Athena computing environment during the first five years of the Project. The goals are identified and conflicts described. Some measurements of progress towards these goals are specified. As the Project heavily involves people as well as machines a brief commentary on some ofthe subcultures which comprise the overall MIT culture gives the sense of t he constraints and incentives we have experienced. The process of Software development is abstracted and explored within the context ofAthena. Cliaracteristics ofmodelsfor development are described including cost as compared to effectiveness against the backdrop of a moving computational platform. Some observations and reflections on our experiences in this Project to date are offered. Finally, our objectives for the extension of Project Athena are expressed.
Von Jacqueline A. Stewart im Buch The Society of Text (1989) im Text How to Manage Educational Computing Initiatives Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | MIT , Projekt Athena |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.