/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Big Disconnect

Protecting Childhood and Family Relationships in the Digital Age
Catherine Steiner-Adair, Teresa H. Barker , local secure 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As the focus of family has turned to the glow of the screen—children constantly texting their friends, parents working online around the clock—everyday life is undergoing a massive transformation. Easy availability to the Internet and social media has erased the boundaries that protect children from the unsavory aspects of adult life. Parents often feel they are losing a meaningful connection with their children. Children are feeling lonely and alienated. The digital world is here to stay, but what are families losing with technology's gain?

As renowned clinical psychologist Catherine Steiner-Adair explains, families are in crisis around this issue, and even more so than they realize. Not only do chronic tech distractions have deep and lasting effects, but children desperately need parents to provide what tech cannot: close, significant interactions with the adults in their lives. Drawing on real-life stories from her clinical work with children and parents, and her consulting work with educators and experts across the country, Steiner-Adair offers insights and advice that can help parents achieve greater under-standing, authority, and confidence as they come up against the tech revolution unfolding in their living rooms.

We all know that deep connection with the people we love means everything to us. It's time to look with fresh eyes and an open mind at the disconnection we are experiencing from our extreme device dependence. It's never too late to put down the iPad and come to the dinner table.

Von Klappentext im Buch The Big Disconnect (2013)

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Courtney Hsing, Sara H. Konrath, Edward H. O’Brien

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung, Elternparents, Familiefamily, Internetinternet, iPad, Kinderchildren, social softwaresocial software
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local secure web Changes in Dispositional Empathy in American College Students Over Time (Sara H. Konrath, Edward H. O’Brien, Courtney Hsing) 4, 3, 2, 6, 8, 9, 5, 6, 3, 7, 5, 684695

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Tablet

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Shallows

What the Internet Is Doing to Our Brains

(Nicholas G. Carr) (2010) local secure 
Buchcover

Alone together

Why We Expect More from Technology and Less from Each Other

(Sherry Turkle) (2011)  local secure 
Buchcover

Living and Learning with New Media

Summary of Findings from the Digital Youth Project

(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008) local secure web 
Buchcover

Reclaiming Conversation

The Power of Talk in a Digital Age

(Sherry Turkle) (2015) local secure 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Big Disconnect: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 3544 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
The Big DisconnectE---0062082426SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.