/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Design and Technology in England: An Ambitious Vision Thwarted by Unintended Consequences

David Barlex
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 109 bis 124), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationThe National Curriculum Design & Technology Working Group Interim Report (DES&WO, National curriculum design and technology working group interim report. London: HMSO, 1988) presented a description of the subject for inclusion in the first National Curriculum in England. This description was both complex and ambitious. The ways in which schools and teachers responded, as revealed by the reports of Her Majesty´s Inspectorate, indicates that it was perhaps overambitious and recently the subject can be seen to be in decline. This has been exacerbated, if unintentionally, by recent government policy concerning accountability measures and attempts to privilege qualifications in those academic subjects needed for entry into Higher Education. Most recently there have been attempts to revive its fortunes through the introduction of a newly formulated examination for pupils aged 16+ years and political intervention to reassess its academic worth.
Von David Barlex im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Design and Technology in England: An Ambitious Vision Thwarted by Unintended Consequences

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
design thinking

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Design and Technology in England: An Ambitious Vision Thwarted by Unintended Consequences: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 233 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.