Achieving Gender Balance through Creative Expression Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2019, 2019
|
|
Zusammenfassungen
Increasing gender balance in computing is widely recognized by academic institutions, industry, and government agencies as an imperative. This paper describes how providing opportunities for creative expression early on and throughout the four years of an undergraduate computing degree achieves this goal. Prior studies have demonstrated that opportunity for creative expression has a positive effect on recruitment and retention of women, while conversely, lack of opportunity for creative expression has a negative effect. We describe our approach, integrated into a four-course sequence combining computing and the arts, so that other institutions may consider adopting it. Results of a six-year longitudinal study show that these courses attract, retain, and graduate 46% female students, while the corresponding number in our ABET-accredited Computer Science curriculum is approximately 20%. The paper concludes with general observations and suggests directions for future action in CS curricula design.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lecia Barker , Andrea Forte , Kathy Garvin-Doxas , Michael Goldweber , Mark Guzdial , Elizabeth Johnson , Gary Lewandowski , Eric S. Roberts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Es hat zu wenig ausgebildete InformatikerInnen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , leaky pipeline | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Achieving Gender Balance through Creative Expression: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 1216 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.