A pedagogy of abundanceErstpublikation in: Spanish Journal of Pedagogy, 249 pp. 223–236.
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The digitisation of content combined with a global network for delivery and an open
system for sharing has seen radical changes in many industries. The economic model
which has underpinned many content based industries has been based on an
assumption of scarcity. With a digital, open, networked approach we are witnessing a
shift to abundance of content, and subsequently new economic models are being
developed which have this as an assumption. In this article the role of scarcity in
developing higher education practice and pedagogy is explored. The shift to abundant
content has as profound implications for education as it has for content industries. The
possible contenders for a ‘pedagogy of abundance’ are examined and the necessary
requirements for such a pedagogy outlined.
Von Martin Weller im Text A pedagogy of abundance (2011) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
3 Erwähnungen
- Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre (Gottfried S. Csanyi, Franz Reichl, Andreas Steiner) (2012)
- «Sensemaking» in a MOOC (Massive Open Online Course) (Jutta Pauschenwein)
- Hochschule der Zukunft - Beiträge zur zukunftsorientierten Gestaltung von Hochschulen (Ullrich Dittler, Christian Kreidl) (2017)
- 9. Ist die Zukunft der Hochschullehre digital? (Jutta Pauschenwein, Gert Lyon)
- 25 Years of Ed Tech (Martin Weller) (2020)
Volltext dieses Dokuments
A pedagogy of abundance: Artikel als Volltext (: , 96 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.