/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

On Claims That Answer the Wrong Questions

James G. Greeno
Erstpublikation in: Educational Researcher, Vol. 26, No. 1 (Jan. - Feb., 1997), pp. 5-17
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Anderson, Reder, and Simon (1996) contested four propositions that they incorrectly called “claims of situated learning.” This response argues that the important differences between situative and cognitive perspectives are not addressed by discussion of these imputed claims. Instead, there are significant differences in the framing assumptions of the two perspectives. I clarify these differences by inferring questions to which Anderson et al.'s discussion provided answers, by identifying presuppositions of those questions made by Anderson et al., and by stating the different presuppositions and questions that I believe are consistent with the situative perspective. The evidence given by Anderson et al. is compatible with the framing assumptions of situativity; therefore, deciding between the perspectives will involve broader considerations than those presented in their article. These considerations include expectations about which framework offers the better prospect for developing a unified scientific account of activity considered from both social and individual points of view, and which framework supports research that will inform discussions of educational practice more productively. The cognitive perspective takes the theory of individual cognition as its basis and builds toward a broader theory by incrementally developing analyses of additional components that are considered as contexts. The situative perspective takes the theory of social and ecological interaction as its basis and builds toward a more comprehensive theory by developing increasingly detailed analyses of information structures in the contents of people's interactions. While I believe that the situative framework is more promising, the best strategy for the field is for both perspectives to be developed energetically.
Von James G. Greeno im Text On Claims That Answer the Wrong Questions (1997)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
H. Barrows, John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid, P. J. Feltovich, A. C. Kelson, Timothy D. Koschmann, Jean Lave, Kurt Lewin, Alan Newell, S. E. Newmann, A. H. Schoenfeld, R. Tamblyn, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Kontextcontext, situated learning / situated cognitionsituated learning, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
class="j6" >1936 Principles of Topological Psychology (Kurt Lewin) 3000
class="j5" >1980 Problem-based learning (H. Barrows, R. Tamblyn) 12200
class="j5" >1985 Mathematical Problem Solving (A. H. Schoenfeld) 10, 10, 6, 6, 10, 3, 13, 10, 6, 1, 2, 1911451
class="j5" >1989 Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 16, 12, 7, 7, 9, 9, 16, 17, 2, 3, 5, 21271222137
class="j5" >1990 Unified Theories of Cognition (Alan Newell) 6200
class="j5" >1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 13, 15, 7, 7, 8, 9, 15, 23, 2, 2, 2, 2153221454
class="j4" >1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 10, 26, 13, 12, 12, 10, 9, 15, 15, 2, 4, 4985141409
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
class="j5" >1989 local  Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 13, 8, 8, 11, 11, 12, 20, 3, 2, 3, 5, 21001123112
class="j5" >1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 12, 9, 9, 11, 10, 17, 25, 3, 1, 1, 6, 1641111667
class="j4" >1996 Computer-Supported Problem-Based Learning (Timothy D. Koschmann, A. C. Kelson, P. J. Feltovich, H. Barrows) 3100

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW On Claims That Answer the Wrong Questions: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 412 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW On Claims That Answer the Wrong Questions: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 412 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.