Competency structure model for programming for the transition from school to universityMike Barkmin
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '20, 2020
|
|
Zusammenfassungen
The learning of programming can take manifold starting points, e.g. via friends or family, a school course, a compulsory requirement in vocational education (e.g. industrial robotics) or even in an academic setting (e.g. formalization and execution of mathematical algorithms in numerical mathematics). Within these approaches, context-specific programming languages are used, which might support different paradigms. In this paper, a proposal for a language and paradigm overarching competency structure model is developed from theoretical considerations. By analyzing different programming languages, textbooks and papers three content dimensions are derived. Principles and the application of high-Level paradigms build the first dimension. The second dimension elements represents paradigm and language independent concepts of program components, data types, basic data structures and algorithmic paradigms. The last content dimension language is defined by syntax, semantics, standard library and the build/compile and run process of programming languages.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mike Barkmin , Torsten Brinda , Shelly Engelman , Mark Guzdial , Matthias Kramer , Miranda C. Parker , Franz E. Weinert | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Mathematikmathematics , notional machine , Paradigmaparadigm , Programmierenprogramming , Programmiersprachenprogramming languages | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | blockbasierte Programmierumgebungen |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Competency structure model for programming for the transition from school to university: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 402 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.