Preservice Teachers’ Practices in Social Digital Curation: Towards Authentic LearningRivka Gadot, Alona Forkosh Baruch
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The reported study herewith includes analysis of 78 preservice teachers’ from altogether 45 knowledge exhibitions and insights, constructed in a digital curation course in an Israeli college of education. The aim of the study was to examine their experiences during their professional training regarding authentic learning, utilizing digital curation in a social media platform. The curation tool used for the knowledge exhibitions within a digital curation course was Scoop.it. Statements from participants’ insights were identified and sorted according to ten design features authentic of activities. Three major categories were identified, linking participants’ statements to the authentic activities characteristics model: relevance (48.4% of all statements), curator activities (44.2% of all statements), and products (7.4% of all statements). Sub-categories were classified according to these three main categories. In conclusion, participants experienced learning through digital curation as authentic, meaningful and relevant to their lives as preservice teachers and future educators.
Von Rivka Gadot, Alona Forkosh Baruch im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Preservice Teachers’ Practices in Social Digital Curation: Towards Authentic Learning Volltext dieses Dokuments
Preservice Teachers’ Practices in Social Digital Curation: Towards Authentic Learning: Volltext als PDF (: , 331 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.