/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

Retrospects and Prospects
Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 157 bis 168), 2012   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikis constitute one of the most promising Web 2.0 technologies. However, there seems to be a knowledge gap in the literature concerning their effective integration in undergraduate education. Previous research indicated that student participation in wikis is minimal and that on-line collaboration and interaction are particularly limited. This paper presents data from a longitudinal research project which aims at the progressive refinement of a wiki task using a design experiment method. The effect of a third version of a wiki task on student participation, online collaboration and interaction was examined in an undergraduate course with 56 participants. The results indicated that, while student participation rates and online interactions were substantially improved compared to an earlier version of the task, student online collaboration remained minimal.
Von Ilias Karasavvidis, Sevasti Theodosiou im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sasha Barab, Axel Bruns, Melissa Cole, Teresa Dobson, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Colleen Kehoe, Diana Laurillard, Andreas Lund, Jochen Rick, Ole Smordal, Kurt Squire, Don Tapscott, Vetta Vratulis, Steeve Wheeler, Dawn Wheeler, Anthony D. Williams, Peter Yeomans

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005  WikiSym 200511, 8, 9, 9, 9, 11, 30, 14, 28, 8, 10, 137861131492
2006International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 15, 5, 4, 3, 3, 4, 12, 2, 8, 5, 5, 313783393
2006WikiSym 200614, 12, 5, 11, 10, 7, 16, 5, 16, 9, 10, 1065121101490
2007    Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 30, 18, 14, 44, 6, 25, 16, 6, 28, 26, 20, 204395201206
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001   Beyond Adoption to Invention (Mark Guzdial, Jochen Rick, Colleen Kehoe) 9, 4, 6, 3, 4, 8, 8, 1, 12, 9, 5, 9282091893
2004    Design-based research: Putting a stake in the ground (Sasha Barab, Kurt Squire) 2, 1, 2, 3, 2, 3, 4, 2, 2, 3, 3, 51035205
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 2, 6, 4, 6, 8, 3, 4, 4, 6, 43294739
2006    Situating CoWeb (Mark Guzdial, Jochen Rick) 8, 6, 5, 3, 8, 6, 6, 12, 16, 4, 7, 612376911
2006   Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 6, 1, 2, 3, 2, 2, 4, 3, 6, 4, 6, 315173625
2008    The good, the bad and the wiki (Steeve Wheeler, Peter Yeomans, Dawn Wheeler) 1, 2, 3, 2, 1, 3, 3, 2, 4, 4, 5, 26112238
2008    Social negotiations in a wiki environment (Vetta Vratulis, Teresa Dobson) 1, 3, 3, 1, 3, 1, 2, 3, 4, 2, 4, 44114270
2009    Using wiki technology to support student engagement (Melissa Cole) 1, 1, 2, 1, 2, 2, 4, 5, 4, 5, 5, 59135200
2009    The pedagogical challenges to collaborative technologies (Diana Laurillard) 1, 2, 3, 3, 4, 1, 2, 6, 2, 2, 2, 32103261

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Design and Development of a Wiki Task in Undergraduate Education: Retrospects and Prospects: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 115 kByte; WWW: Link OK 2018-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 36
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2514124151262334262357112721114183151212353
201320142015201620172018