Professional Development for Online and Mobile LearningPromoting Teachers´ Pedagogical Inquiry
Evrim Baran
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 463 bis 478), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teachers’ successful transformation to online and mobile teaching requires a reexamination of their traditional pedagogies, the content they teach, the student profiles, and the context of learning. Professional development that promotes teachers’ pedagogical inquiry is a key to such transformation. Creating online and mobile spaces to enhance professional learning, recent models implement situated, on-demand, anytime, and customized learning opportunities for teachers. This chapter examines how professional development can be delivered effectively by looking at strategies to support teachers’ effective online and mobile teaching. The following models are illustrated in this chapter with their focus on teacher transformation and teacher change in professional development programs for online and mobile learning: Mentoring, professional learning communities, and design-based learning. Several recommendations are presented to enhance teacher professional development programs for mobile and online learning.
Von Evrim Baran im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Professional Development for Online and Mobile Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marianne Bakia , Peggy A. Ertmer , Henry Jenkins , Karla Jones , Eric Klopfer , Matthew J. Koehler , Agnes Kukulska-Hulme , Barbara M. Means , Punya Mishra , Robert Murphy , Kurt Squire , Yukie Toyama , John Traxler , K Yahya | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | microbloggingmicroblogging , mobile learningmobile learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Professional Development for Online and Mobile Learning: Promoting Teachers´ Pedagogical Inquiry: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 262 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.