/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teaching Electronics: From Building Circuits to Systems Thinking and Programming

Moshe Barak
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 337 bis 360), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationThis chapter addresses a number of reforms in teaching electronics in school to reflect the technological changes and objectives of education in the twenty-first century. One necessary reform in the electronics curriculum is the shift from the traditional teaching of basic components and circuits to teaching electronic systems such as sound, control, and communication systems, with a focus on understanding general technological concepts such as control, feedback, amplification, conversion, modulation, and filtering of electronic signals. A second reform required in teaching electronics relates to highlighting the STEM viewpoint, particularly physics and mathematics, which are an integral part of electronics. A third expected reform in teaching modern electronics is the transition from using conventional electronics hardware to programmable devices such as the field-programmable gate array (FPGA) or the Arduino microcontroller. The use of programmable controllers opens up tremendous possibilities for student projects, such as control systems and robotics, and for STEM-oriented studies, such as computerized physics and chemistry labs. A fourth change in the focus of teaching electronics is placing greater emphasis on project-based learning (PBL) in the electronics class. However, one must take into consideration that the new technologies may also lead to 'doing without learning,” and students must acquire some basic knowledge and skills before being able to cope with advanced technologies and PB. In summary, electronics offers a rich, flexible, and friendly learning environment for teaching technology and engineering in K-12 education and for fostering students´ broad competences such as design, problem solving, creative thinking, and teamwork.
Von Moshe Barak im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Teaching Electronics: From Building Circuits to Systems Thinking and Programming

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Teaching Electronics: From Building Circuits to Systems Thinking and Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 904 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.